26 بهمن 1394
شماره خبر: 158675

وجود سلایق برای جامعه نقش آفرین است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

وجود سلایق برای جامعه نقش آفرین است


نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان البرز با بیان اینکه ولایت فقیه رمز ماندگاری نظام و حکومت اسلامی است، گفت: وجود سلایق و خطوط فکری وفادار به ارزش های نظام و انقلاب برای رنگارنگی و زیبایی جامعه اسلامی ، نقش آفرین است.
حجت الاسلام و المسلمین صادق رزاقی در نطق انتخاباتی رادیویی خود که از رادیو البرز پخش شد، افزود: معتقدم چشم و گوش امت اسلامی باید به امام و قائد خویش باشد که البته وجود سلایق و خطوط برای رنگارنگی و زیبایی جامعه، نقش آفرین است. وی گفت: همه سلایق باید در مسیر خط رهبری و مصالح کشور قدم بردارند. این نامزد انتخابات خبرگان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:بیانات حکیمانه و روشنگرانه مقام معظم رهبری در هر مقطع زمانی ، نقشه های شوم دشمنان را به ناکامی می کشاند. وی بیان داشت:گاهی دشمنان با وقاهت می گویند اگر بخواهیم جمهوری اسلامی را به زانو دربیاوریم، امکان پذیر نیست مگر با ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه ، زیرا پشت درهای بسته تلاش و فکرمی کنیم اما یک سخنرانی رهبرایران همه را نقشه ها برآب می شود. وی به اهمیت و جایگاه ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: همانطور که امام راحل (ره) فرمودند که انقلاب ما استمرار حرکت انبیاء الهی است و مقام معظم رهبری موضوع تمدن نوین اسلامی را شالوده همان دستاوردهای حرکت انبیاء الهی می دانند، بنابراین نظام ولایی دارای ویژگی های منحصر بفرد خود است. رزاقی خاطرنشان کرد: درحرکت پیامبر اسلام (ص) و اولیاء الهی (ع ) به جامعه اسلامی سه موضوع مهم خودنمایی می کند.
وی ادامه داد: نخست مردم که حضور و خواست آنان بر مدار هوشیاری، بیداری و هدفمند بودن استوار است، دوم، محتوای حاکمیتی شامل تامین کننده فرهنگ، فکر و قانون درجامعه اسلامی و سوم جایگاه رهبری است. این نامزد انتخابات خبرگان رهبری گفت: این سه موضوع مهم ، پایه و اصل تشکیل دهنده جامعه اسلامی است و درکشور ما پس از پیروزی انقلاب مردم تلاش می کنند چهره نوین به جهانیان نشان دهند و محتوا همان حرکت انبیاء (ع ) است که در آن دو نکته مورد توجه قرار می گیرد. حجت الاسلام رزاقی گفت:تمام تلاش انبیاء (ع ) ترویج خدا خواهی و خلق دوستی و توجه به جان، عقل،دین ،مال و زندگی مردم بوده است. وی با اشاره به اینکه مساله رهبر و امام از پایه های مهم جامعه اسلامی است ادامه داد: جایگاه رهبری در منظومه فکر شیعی از حساسیت خاصی برخوردار است و به همین خاطر ایجاد مجلس خبرگان در نظر گرفته شد. رزاقی اضافه کرد: مجلس خبرگان به ابتکارامام راحل (ره) تدوین شد و در بدنه انقلاب اسلامی قرار گرفت . این نامزد انتخابات خبرگان رهبری گفت: البته همه می دانند که درجامعه اسلامی رهبر ی معظم انقلاب، برای خودش امتیازات شخصی ندارد و در زندگانی مانند یک شهروند معمولی است و گاهی از حد معمول پایین تر است درحالی که سیاستمدارترین و مدبرترین فرد درجامعه است. وی اضافه کرد: اینجاست که مجلس خبرگان، ولی فقیهی که تحت اشراف فقه و درایت و درک دین است برای هدایت جامعه اسلامی انتخاب می کند. رزاقی تاکید کرد: امیدواریم با قدم های راسخ و پولادین حضور چشمگیری در انتخابات پیش رو را شاهد باشیم تا باردیگر دشمنان را ناامید کنیم. این نامزد انتخابات خبرگان رهبری همچنین با ارائه سوابق تحصیلی و کاری ،خود را کاندیدای مستقل معرفی کرد که حمایت برخی از احزاب از او به معنای عضویتش در هیچ حزبی نیست. البرز برای نخستین بار پس از تبدیل به استان، دارای دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری است و 6 نامزد تائید صلاحیت شده برای به دست آوردن آن با یکدیگر رقابت می کنند. انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی همزمان در روز هفتم اسفند ماه برگزار می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود