9 اسفند 1394
شماره خبر: 159494

ستاری : تقویت فکر و اندیشه را سنگ بنای رشد اقتصادی کشور قرار دهیم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ستاری : تقویت فکر و اندیشه را سنگ بنای رشد اقتصادی کشور قرار دهیم


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه اکنون سرمایه های فکری و علمی فراوانی در کشور وجود دارد، گفت: تقویت فکر و اندیشه را سنگ بنای رشد و توسعه پایداراقتصادی به جای خام فروشی قرار دهیم.
سورنا ستاری در آیین رونمایی از استحصال شمش عناصر نادرخاکی که در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد، افزود: نمی توان کشور را با اقتصاد نفتی روی پای خود نگه داشت زیرا این رویه سبب عقب ماندگی کشور از توسعه پایدار می شود. وی بیان داشت: اگر نگاه ما به سمت تقویت فکر و اندیشه تغییر کند، حتی سطح زندگی و رفاه اجتماعی و نوع نگاه به اشتغال تغییر می کند. ستاری گفت: اکنون حدود پنج میلیون دانشجو و تعداد زیادی دانش آموخته مراکز آموزش عالی در کشور وجود دارد که سرمایه های فکری به شمار می روند و باید به دنبال تقویت و جذب اندیشه علمی این افراد باشیم . معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد که باید با تولید تفکر و اندیشه ، خام فروشی را کنار بگذاریم هر چند که نباید از سرمایه های ارزشمندطبیعی چشم پوشی کرد.
وی اظهار داشت: باید از فناوری نوین برای توسعه همه جانبه کشور بهره برد و با برنامه ریزی ، تحصیل علم و دانش ، بنیه اقتصادی کشور را تغییر دهیم. معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ما تا زمانی که در عرصه تولید و علم ، ارزش افزوده ایجاد نکنیم ، نمی توانیم موفق باشیم ، باید از دانش خود برای تولید ارزش افزوده استفاده کنیم . ستاری بیان کرد که امروز انسان عنصر سرمایه است هر چند که مواد طبیعی سرمایه محسوب می شود اما دانش فکری انسان با تکیه بر فناوری می تواند تاثیر گذار باشد. در این آیین دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و سیدحمید طهایی استاندار البرز حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود