20 آذر 1393
شماره خبر: 133496

1000 میلیارد ریال به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

1000 میلیارد ریال به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یافت


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اختصاص هزار میلیارد ریال به صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خبر داد و با تقدیر از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی البرز آن را دور از انتظار توصیف کرد.
سورنا ستاری در جمع خبرنگاران در کرج اظهار داشت: البرز قابلیت های ذاتی زیادی دارد که حجم بالایش صنایع یکی از آنهاست و استفاده از این پتانسیل ها زمینه مناسبی برای شکوفایی این استان است ولی نوآوری در این صنایع در قالب شرکت های دانش بنیان اتفاق می افتد. وی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان را دارای نوآوری های فراوان توصیف کرد و گفت: این حد از نوآوری را انتظار نداشتم و از آن در برنامه ریزی های پیش رو برای استان استفاده خواهیم کرد. وی افزود: در این نمایشگاه بخشی از پتانسیل های پژوهشکده ها و مراکر بزرگ تحقیقاتی و پژوهشی استان به نمایش درآمد که می توان از آن برای توسعه استان استفاده کرد.
صندوق نوآوری و شکوفایی منبع تامین منابع مالی طرح های پژوهشی است
ستاری درباره حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح های پژوهشی با تاکید بر اینکه این معاونت در هیچ طرحی سرمایه گذاری نمی کند، گفت: قانون مشخص است وصندوق نوآوری و شکوفایی منبع تامین منابع مالی شرکت های دانش بنیان است. وی با بیان اینکه این صندوق محرک ما است، افزود: امسال تلاش زیادی شده تسهیلاتی برای صندوق در نظر گرفته شود. معاون علمی رئیس جمهور ما از این صندوق به عنوان محرک استفاده می کنیم ولی هدف اصلی تجاری سازی ایده ها و افکار است که ابتدای این مسیر از دانشگاه و انتهای آن به بازار ختم می شود و شرکت های دانش بنیان حلقه واسط این مجموعه به شمار می روند. ستاری اظهار امیدوای کرد که با سیاست های جدید پژوهشی در استانها بتوان این مسیر را عملی کرد.
معاونت علمی از پژوهش های مرز دانش حمایت می کند
وی در عین حال گفـت: این امر نافی پژوهش های مرز دانش نیست و معاونت علمی است که در حوزه مرز دانش سرمایه گذاری می کند ولی باید مرز دانش را تعریف کرد.
ستاری همکاری صنعت و دانشگاه را ضروری خواند و افزود: این کار به نظام های وا سط از جمله پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان نیاز دارد که هر کدام نیز کارکرد خود را دارند. معاون علمی رئیس جمهور بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری را هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بودجه سال آینده این صندوق تقریبا همین قدر است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود