9 اسفند 1394
شماره خبر: 159516

ستاری: روند ایجاد شرکت های دانش بنیان در کشور شتاب گرفته است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ستاری: روند ایجاد شرکت های دانش بنیان در کشور شتاب گرفته است


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه اکنون دو هزارو 300 شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند، گفت: روند ایجاد این شرکت ها شتاب بالایی دارد.
سورنا ستاری در بازدید از مرکز کنسرسیوم دیالیز ایران در شهرستان اشتهارد استان البرز افزود: قبل از ورود یک خط تولید به کشور باید دانش فنی آن را وارد کرد که ایجاد شرکت های دانش بنیان در این زمینه می توانند نقش اساسی داشته باشند. وی بیان داشت: توسعه شرکت های دانش بنیان از دو سال پیش در کشور آغاز شده و اکنون روند خوبی طی می کنیم . ستاری ، یکی از مشکلات کشور را در بخش تجهیزات دیالیزم دانست و گفت: البته مرکز دانش بنیان کنسرسیوم دیالیز ایران در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است. معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با ابراز خرسندی از دستاوردهای مرکز دانش بنیان کنسرسیوم دیالیز ایران افزود: بدنه مهندسی و فنی این مرکز را جوانان تشکیل می دهند که بسیار امیدوار کننده است .وی به وضعیت تجهیزات مهندسی این مرکز اشاره کرد و بیان داشت: در این مجموعه دانش فنی هم به خوبی بکار گرفته شده است . معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: استان البرز به لحاظ اقتصادی و برخورداری از شرکت های دانش بنیان پس از تهران در جایگاه خوبی قرار دارد.
همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از شرکت نوافارمد و فارمدپلاست پویان سازنده دستگاه های دیالیز در اشتهارد بازدید کرد.شهرستان اشتهارد و اقع در 70 کیلومتری جنوب غربی کرج ، دارای حدود دو هزار واحد تولیدی و صنعتی است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود