11 اسفند 1394
شماره خبر: 159634

مشکلات امدادی در البرز برای پایان سال بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مشکلات امدادی در البرز برای پایان سال بررسی شد


با برگزاری نشست 'استقبال ایمن از بهار' در مدیریت بحران استانداری البرز مشکلات امدادی در این استان برای روزهای پایانی سال با حضور دستگاه های امداد ونجات مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل بحران استانداری البرز دراین نشست با اشاره به سبقه حوادث مختلف درالبرز گفت: یکی مباحث برای تامین نیازهای مردم در روزهای پایان سال موج ترافیکی است که دراین استان نوپا شاهد هستیم.
مهدی مهرور افزود: این موج ترافیک در کرج و فردیس بیش از سایرشهرستان ها مشهود است که با اجرای طرح زوج و فرد درصدد کاهش مشکلات ناشی از آن هستیم.وی ادامه داد: اکنون دوربین های مداربسته در بسیاری ازمناطق شهر کرج نصب شده و هماهنگی های لازم با سایردستگاه های اجرایی مرتبط بعمل آمده است. مهرورخاطرنشان کرد: به دلیل قرارگرفتن استان البرز در شاهراه ارتباطی بسیاری از استان های کشور موضوع ترافیک از تاریخ 27 اسفندماه براساس تجارب سال های قبل باید در اولویت قرار گیرد. وی تاکید کرد: سیستم های مانیتورینگ باید ازسوی دستگاه های اجرایی متولی تحت کنترل بوده و بصورت آماده باش برای ارائه خدمات بهتر قرار گیرند. مدیرکل بحران استانداری البرز خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم دراین زمینه محور ارتباطی چالوس است که با پلیس راه هماهنگی های لازم برای مدیریت آن به عمل آمده است. مهرور خطاب به دهیاران استان البرز نیز گفت: دهیاران باید با هماهنگی فرمانداری ها نسبت به تامین امکانات و تجهیزات لازم برای خدمات دهی به مردم آماده شوند. وی همچنین افزود: شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز باید با تامین جایگاه های سیار سوخت در محورهای کوهستانی نسبت به این امر مهم در مواقع ضروری اقدام کند. بیمارستان صحرائی موضوع مهم دیگری بود که مدیربحران استانداری البرز به آن پرداخت و ادامه داد: تمام تلاش های لازم برای تحقق این امر درسالجاری صورت گرفت و در آینده ای نه چندان دور با توجه به شرایط ویژه استان البرز (قرارگرفتن آن درمحورهای ارتباطی مهم کشور) شاهد به نتیجه رسیدن این ضرورت انکار ناپذیرخواهیم بود . دراین نشست مدیریت بحران با دستگاه های امداد و نجات استان البرز به محور موضوعی چهارشنبه آخر سال نیز پرداخته شد و مدیرکل بحران دراین زمینه اظهار کرد: آمادگی برای کاهش حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال نباید منوط به این شب شود . مهرور افزود: دراین زمینه لازم است تا شهرداریها با پاکسازی شهر از مواد قابل اشتعال مانع از بروز حوادث خسارت زا شوند . وی یادآورشد: نیروی انتظامی، رسانه های گروهی و آمادگی هرچه بیشتر دستگاه های امدادی برای پیشگیری از حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال از دیگر نکات مورد توجه در این زمینه به شمارمی رود. مهرور گفت: آیین های چهارشنبه سوری همه ساله برگزارمی شود فقط این آیین ها را باید به گونه ای مدیریت کرد تا سبب بروز حوادث دلخراش برای مردم نشود . دراین نشست مدیران و نمایندگان هریک از دستگاه های اجرایی حاضر به بیان عملکرد و گزارش خود در قالب طرح استقبال ایمن از بهار 95 پرداختند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود