15 اسفند 1394
شماره خبر: 159791

طرح های موفق دهیاری ها ، الگوی روستاها در کشور می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

طرح های موفق دهیاری ها ، الگوی روستاها در کشور می شود


معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: طرح های اجرایی موفق در برخی دهیاری ها به عنوان الگو در اختیار تمام روستاهای کشور قرار می گیرد.
محسن کوشش تبار در حاشیه نخستین جشنواره طرح های برگزیده شرکت های تعاونی روستایی کشور که در دهکده ورزشی المپیک شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد، افزود: نیاز جدی کشور به ممارست ، تمرین ، خلاقیت و نوآوری در روستاها موجب شد تا این جشنواره برای شناخت ظرفیت های عمرانی ، فرهنگی و اقتصادی به مدت یکسال برگزار شود. وی ادامه داد: استفاده از طرح ها و ایده های برتر دهیاری ها برای سازندگی در روستاهای کشور به عنوان یک طرح مهم و اساسی نقش موثری در مهاجرت معکوس به روستا دارد. کوشش تبار گفت: برگزاری جشنواره تعاونی های روستایی های کشور با موضوع اقتصاد و فرهنگ در البرز با هدف احیای دهیاری ها و دمیدن روح تازه در کالبد مراکز تصمیم گیری روستایی در دستور کار مسئولان قرار گرفت. این مسئول اظهار کرد که در میان 70 اثر و طرح دهیاران 31 استان کشور، 21 اثر وطرح از 16 استان به جشنواره اقتصاد و فرهنگ تعاونی های روستایی راه یافت که پنج اثر برتر به عنوان الگو در اختیار تمام دهیاری ها قرار می گیرد.معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: الگوهای ارایه شده از چارچوب علمی می گذرند و بصورت بسته در اختیار دهیاران قرار می گیرند. کوشش تبار با بیان اینکه اکنون 32 هزار دهیاری در کشور وجود دارد، اظهار داشت: تاکنون دهیاری ها در زمینه 12 نوع خدمت عمرانی و فرهنگی از جمله جمع آوری زباله ، پیاده سازی طرح های عمرانی با قیمت کم و کیفیت عالی ، بسته بندی میوه با در نظرگرفتن ارزش افزوده ، تبدیل مدرسه به هتل سه ستاره برای گردشگری و جلب مشارکت مردم در بازسازی ابنیه خلاقیت داشته که این خلاقیت ها مورد بررسی و الگو سازی می شود. معاون عمرانی استانداری البرز نیز گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید به احیای چرخه اقتصادی و فرهنگی در روستاها است . هیربد معصومی اظهار داشت که هر چند بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی خدمات روبنایی زیادی به روستا ها ارایه کرده اند اما باز شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم و این نشان می دهد که کار بخوبی به اندازه کافی انجام نشده است و اکنون به دنبال احیای چرخه و تثبیت جمعیت در روستاها هستیم. وی ادامه داد: امسال یکصد طرح عمرانی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال برای تثبیت سکونت در روستاها ی استان انجام شده است. این مسئول گفت: تمام تلاش مسئولان براین است که این مهاجرت به روستاها با تولید همراه شود. سید محمد رضا رضوی اکمل مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز در این جشنواره با بیان اینکه 350 روستا در این استان وجود دارد ، اظهار داشت : 27 روستا دارای دهیاری هستند.
وی اظهار داشت : ساماندهی نیروی انسانی ، وضعیت محیط دهیاری ها و توجیه پذیری پروژه ها در مناطق روستایی از اولویت ها است. رضوی اکمل اجرای طرح سیستم مدیریت انبوه با هدف تسهیل در خدمات اداری در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز به عنوان یکی از طرح های پیش رو نام برد و گفت: با اجرای این طرح ، امور اداری روستاییان بدون مراجعه مردم به بنیاد مسکن بخوبی پیش خواهد رفت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود