15 اسفند 1394
شماره خبر: 159819

پنجره واحد سرمایه گذاری خارجی در استان البرز گشوده می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

پنجره واحد سرمایه گذاری خارجی در استان البرز گشوده می شود


آخرین شوری گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال 94 صبح امروز به ریاست نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان برگزار و طی آن ضمن مرور عملکرد یک سال گذشته، مولفه های اقتصادی استان اولویت گذاری شد.
سیدحمیدطهائی" در آخرین جلسه "شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی" که در محل استانداری با حضور اعضای این شورا تشکیل شد؛بضمن تسلیت درگذشت آیت الله واعظ طبسی یار دیرین امام (ره)، با طرح این سوال کلیدی که برنامه مدیران اقتصادی در پسا برجام برای جلوگیری از فرارگذاران چیست؟ اظهار داشت: تا پیش از این سرمایه گذاران می بایست برای آوردن سرمایه خود به استان کفش های آهنین به پا می کردند و به بن بست می رسیدند، سئوالی که مطرح است آنکه شما مدیران اقتصادی چه تمهیدی در پسا برجام برای ورود سرمایه گذاران و جلوگیری از سرگردانی آنها در پروسه اداری دارید.
وی ادامه داد: پیش بینی زمین برای سرمایه گذاری، طرح های مطالعه شده پیشنهادی، توجیهات فنی و اقتصادی، هدایت و راهنمایی شما مدیران اقتصادی بعنوان متولیان امر در جذب سرمایه گذاران خارجی نباید نادیده انگاشته شود. استاندار البرز تصریح کرد: اگر اینگونه نیست باید با نگاهی نو به پنجره واحد در استان البرز نگریست تا سرمایه گذاری که پول خود را به این استان می آورد با آگاهی از پیش شرط ها مقدمات کار را فراهم نماید. طهائی با طرح این سوال که آیا لیستی از سرمایه گذاران تهیه شده است، یا خیر؟ افزود: بسیاری از مدیران باید به فن مذاکره آگاه باشند تا سرمایه گذار ترغیب به ورود سرمایه خود را داشته باشد. استاندار البرز با اشاره به اینکه پس از موفقیت کشور در عرصه دیپلماسی سیاسی توانسته ایم شرایط رغبت سرمایه گذاران را فراهم آوریم، گفت: اکنون که اقبال به سمت کشور جمهوری اسلامی روی آورده است باید با اشراف ورود پیدا کنیم. طهائی در خصوص مشکل خودرو سازان نیز عنوان کرد: مدیران حوزه اقتصادی باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند و در این زمینه اتاق بازرگانی نقش ویژه ای خواهد داشت. وی افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه ها در همه بخش ها و واحدهای تجاری، صنعتی، معدنی و کشاورزی مورد توجه قرار گیرد. استاندار البرز تصریح کرد: تهیه بسته معرفی خدمات سرمایه گذاری در استان البرز یکی از الزاماتی است که در تمامی طرح های سرمایه گذاری باید تهیه شود و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز مجری آن خواهد بود. طهائی با اشاره به اینکه سفرهای هیات های تجاری در شرایط پسابرجام آغاز شده است، گفت: تهیه لیست واحدهای سرمایه گذاری برای مشارکت از پیش باید تدوین شده باشد و مذاکرات اقتصادی و سرمایه گذاری با هدف و برنامه ریزی شکل گیرد. وی افزود: خوشبختانه بسترهای مطلوبی در این استان وجود ارد و با اقبالی که از سرمایه گذاران خارجی شاهد هستیم، اینک این ما هستیم که گزینه های سرمایه گذاری را پیشنهاد می دهیم. استاندار البرز همچنین درخصوص مشکلات قطعه سازان نیز بیان کرد: طی مذاکراتی که با معاون اول رئیس جمهور داشته ام و مکاتبات انجام شده، بودجه ویژه در قانون در زمینه رفع مشکلات قطعه سازان که بخش عمده ای از آنها در این استان مستقر شده اند، پیش بینی شده است. طهائی در محور دیگری با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی استان طی یک سال اخیر، گفت: کسب رتبه چهارم این اتاق در سطح کشور حکایت از عزم ویژه مسئولان این حوزه برای تحولی اقتصادی و صنعتی در این استان است. وی افزود: امسال شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشته ایم و امیدوارم با تحولات سیاسی که پشت سر گذاشتیم و مشارکت در جشن موفقیت کشورمان، سال جدید را با تلاش مضاعفی آغاز گر باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود