25 اسفند 1394
شماره خبر: 160323

تصویب طرح سندآمایش سرزمینی استان البرز در مسیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تصویب طرح سندآمایش سرزمینی استان البرز در مسیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور


استاندار البرز با اعلام اینکه 100 درصد مطالعات سندآمایش سرزمینی استان البرز انجام شده است، گفت: جزیئات این طرح در استان تکمیل و در مسیر تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار دارد.
"سیدحمیدطهائی"در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت با حضور مدیران استانی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: این روزها، روزهای ارزیابی عملکرد مدیران و زیر مجموعه آنها و سنجش آمادگی بیشتر برای سال جدید، با کوله باری از تجربیات یکسال گذشته و دستاوردهای آن و سرآغازی برای حرکتی با قدرت بیشتر در جهت خدمت به مردم است.
وی روند تکمیل طرح مطالعاتی سند آمایش سرزمینی استان را 100 درصد نهایی شده اعلام کرد و افزود: جزئیات این طرح در استان تکمیل شده و برای تأیید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه خواهد شد. طهائی افزود: برخی پیشنهادات و سوالات کلیدی در طرح مذکور وجود دارد که باید با نظر دستگاه ها نسبت به رفع آن اقدام شود. وی با حایز اهمیت خواندن نقش شورای برنامه ریزی در ترسیم افق آینده این استان جوان،گفت:جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یکی از جلسات کلیدی استان است و مهمتر از آن پیگیری طرح سند آمایش سرزمینی و توسعه استان بشمار می رود که از بدو حضور در این استان اجرای آن در دستور کار عملیاتی و تحقیقاتی قرار گرفت. طهائی تصریح کرد: سند آمایش سرزمینی استان طرحی کلان و جهانشمول است که مابقی مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان را زیرمجموعه خود قرار می دهد. وی ادامه داد: ماحصل فعالیت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشورت مشاور طرح و همکاری های شما مدیران در جای جای استان و اتاق های فکر بوده است.
نماینده عالی دولت در استان گفت: رونمایی از فاز نخست این طرح در آینده نزدیک الگوی خوبی برای توسعه همه جانبه و استفاده همه جانبه از استعدادهای البرز خواهد بود. طهائی با بیان اینکه اجرای این طرح کار آسانی نبود چرا که اطلاعات اولیه ای از استان را در اختیار نداشتیم، گفت: استان البرز جدید التاسیس بود و امکانات گذشته و حال ما وقت زیادی را از استان البرز گرفت، زیرا برخی از ادارات هنوز تأسیس نشده بود و جمع آوری اطلاعات این استان نوپا امری زمان بر بود که به یاری خداوند بخش قابل توجهی از آن اجرایی شد. وی افزود: سند برنامه ریزی و توسعه استان الگوی مناسبی برای شکوفایی استعدادها در تمامی بخش ها خواهد بود. تشریح سرفصل های اصلی سند آمایش سرزمینی استان از محورهای طرح شده در این نشست بشمار می رفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود