17 فروردین 1395
شماره خبر: 160683

براي تحقق اقتصاد مقاومتي به تداوم همدلي وهمزباني نياز داريم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

براي تحقق اقتصاد مقاومتي به تداوم همدلي وهمزباني نياز داريم


معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري با تاكيد بر اينكه امروز فضاي مساعدي براي تحقق برنامه هاي دولت يازدهم و رونق اقتصادي در شرايط پسابرجام فراهم شده، گفت: براي تحقق اقتصاد مقاومتي به تداوم همدلي و همزباني نياز داريم.
شهيندخت مولاوردي در همايش زنان خودباوري و تعالي جامعه در كانون امام علي(ع) كرج، افزود: رويداد مهم سال گذشته موضوع مذاكرات هسته اي بود كه به مرور لغو تحريم ها را به دنبال خواهد داشت.
وي ادامه داد: براي نخستين بار در يك اتفاق بي سابقه تمام تحريم ها عليه ايران اسلامي لغو و كشور بدون مشكلي از فصل هفت منشور ملل متحد خارج شد. مولاوردي گفت: تحقق اين مهم را مديون هدايت مقام معظم رهبري و درايت رئيس جمهوري همراه با تلاش تيم مذاكره كننده كه از حمايت هاي مردمي نيز برخوردار بود، هستيم. وي خاطرنشان كرد: دراين شرايط با تكيه بر اقتصاد مقاومتي حتي با كاهش قيمت نفت و ساير مشكلات اقتصادي كه در گذشته نيز شاهد بوديم، به دنبال تحقق اهداف خواهيم بود. معاون رئيس جمهوري در ادامه با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در پيام سال نو، افزود: در سال هاي گذشته ايشان برون رفت از بسياري از مشكلات را با همدلي دولت و ملت ميسر مي دانستند و امسال اين مهم را نه در زبان بلكه در عمل بيان داشتند. وي ادامه داد: امسال مقام معظم رهبري دوباره بحث اقتصاد مقاومتي را مطرح كردند. با توضيحاتي ارائه كردند ما به همدلي و همزباني نيز نياز داريم، اگرچه درسال گذشته در عمل شاهد همدلي و همزباني بين دولت و برخي نبوديم. مولاوردي گفت: تصور درستي نيست كه عناوين سال هايي كه نامگذاري مي شود با پايان سال پايان بپذيرد، بلكه اين عناوين ادامه دارد و براي تحقق اهداف نياز بيشتري به اين مهم داريم. وي يادآورشد: در پيام نوروزي اشاره شد كه توقع نداريم دريك سال مشكلات مرتفع شود، اما با برنامه ريزي درست نشانه هاي آن را مشاهده خواهيم كرد و نياز به همكاري تمام قوا داريم. معاون رئيس جمهوري افزود: مشكلات يك ساله به وجود نيامده است. دولت يازدهم دولتي نوپا است كه بايد براين چالش ها فائق آيد و اين دولت ميراث دار يك توسعه نامتوازن است كه در ابعاد مختلف جامعه را تحت تاثير قرار داده است. مولاوردي ادامه داد: بايد از تمام ظرفيت هاي كشور براي تحقق سياست هاي كلي بهره مند شويم، يكي از مولفه هاي مهم دراين زمينه درون زا بودن و مردم بنياد بودن است. البته اين بدان معني نيست دولت مسئوليتي ندارد.
معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري تاكيد كرد: وظيفه دولت بسترسازي است و بايد فضاي كار را داشته باشيم و قوانين دست و پا گير برداشته شود. وي يادآورشد: سياست هاي دولت و اولويت هاي آن دراين زمينه رونق اقتصادي، توسعه صادرات غيرنفتي، ايجاد فرصت هاي شغلي جديد است كه امسال هم اين اولويت ها در دستور كار قرار دارد. مولاوردي با اعلام اينكه بايد براي تحقق شعارهاي دولت يازدهم تلاش كرد، افزود: مردم به دولت تدبيرو اميد، اميد دارند و درسال جديد بايد دراين زمينه تلاش هاي ويژه اي داشت. وي با اشاره به اينكه در شرايط فعلي بايد اقدام جدي در زمينه فراهم كردن شرايط براي شكوفايي اقتصاد كشور صورت گيرد، گفت: اين موضوع مهم در دستور كار دولت و ساير قوا است و سهم زنان هم به عنوان جمعيتي تاثير گذار ديده شده است. مولاوردي ادامه داد: براي بهره مندي از تمام ظرفيت هاي كشور نياز به استفاده از سرمايه انساني داريم و نيمي از اين سرمايه انساني زنان هستند كه از نظردانش آموختگي، شاخص آموزش، توانمندي و خود باوري را براي خدمت به كشور در خود مي بينند. وي تاكيد كرد:در اقتصاد مقاومتي زنان با نقش متعددي كه دارند كه از جمله آن مي توان از نظر فرهنگ سازي براي سياست هاي كلي اين اقتصاد از نظر اصلاح الگوي مصرف و روي آوري به كالاهاي داخل از خانواده و نهايتا اجتماع اشاره داشت . شركت هاي دانش بنيان ، كارآفريني ، بازرگاني از جمله توانمندي هايي بود كه از سوي معاون رئيس جمهوري در حوزه زنان مورد توجه جدي قرار گرفت و گفت: موفقيت دراين عرصه ها حكايت از خود باوري زنان دارد كه اعتماد به نفس زنان به دولت سرمايه اي اجتماعي به شمارمي رود كه ابتداي دولت يازدهم با افت همراه بود اما اكنون در ميانه راه است .
وي تاكيد كرد: دولت بايد به اين سرمايه اعتماد كند همانطور كه در خلق حماسه سياسي به درستي نقش ايفا مي كند بنابراين در سالجاري با توجه به شعار امسال تلاش مي شود براي توانمندسازي زنان گام هاي موثري برداشته شود و در برنامه ششم توسعه عدالت جنسيتي يعني اعتدال در تمام عرصه ها مد نظر است كه اميدواريم با تصويب مجلس بتوانيم الگويي متعادل از نقش زنان و مردان، تشريك مساعي اين دو را داشته باشيم . وي با اعلام اينكه سال 95 تلاشهاي ويژه اي در حوزه زنان صورت مي گيرد گفت: برنامه ريزي هاي خوبي براي كشور بويژه استان البرز در حوزه زنان تدارك ديده شده است .
اما معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري در ادامه با اشاره به ولادت بانوي مكرمه اسلام حضرت فاطمه (س) اضافه كرد: بايد از شخصيت اين بانوي بزرگوار الگو برداري كرد و بهره گيري از اين مهم نبايد محدود به ميلاد و مناسبت هاي ايشان شود . وي تاكيد كرد: امروز بايد چهره باور پذير و شناخته شده اي را از اين بانوي بزرگوار به نسل جوان ارائه دهيم تا بي نياز از شخصيت هايي شوند كه سعادت دنيوي و اخروي ندارند . دراين همايش از اسوه هاي صبرو استقامت زنان شهيد ،جانباز و كارآفرين استان البرز تقدير شد .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود