21 فروردین 1395
شماره خبر: 160850

تعهد به اجراي مسئوليت هاي شهروندي مهمترين شرط تحقق اقتصاد مقاومتي

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تعهد به اجراي مسئوليت هاي شهروندي مهمترين شرط تحقق اقتصاد مقاومتي


معاون استاندار البرز و فرماندار ويژه شهرستان كرج گفت: تعهد به اجراي مسئوليت هاي شهروندي در حيطه فردي و اجتماعي، مهمترين شرط تحقق اقتصاد مقاومتي است.
محمد تقي ايراني در نشست مجمع معتمدين شهرستان كرج و جمعي اعضاي سازمان هاي مردم نهاد، افزود: با توجه به منويات مقام معظم رهبري در پيام نوروزي ايشان و نامگذاري سال جديد به نام اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل بايد براساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري و تدبير دولت تدبير و اميد پيش رفت. وي ادامه داد: در سال 94، با رفع تحريم ها،موفقيت هاي خوبي در جهت رشد و توسعه كشور به وجود آمد كه زمينه ساز حركت به سوي شكوفايي و پويايي اقتصاد در كشور شد.اما اين آغاز حركت بوده و رهبر معظم انقلاب نيز با نامگذاري اين سال، اهميت تكيه بر توليد داخلي و تلاش عمومي براي دستيابي به خودكفايي اقتصادي را به مسئولين و برنامه ريزان دولت و عموم مردم رهنمون شدند. ايراني خاطرنشان كرد: با توجه به پيچيدگي تعاملات اقتصادي و ضربه هاي سنگيني كه تحريمها به بدنه كشور وارد كرده است، اكنون زمان آن است تا با مديريت صحيح منابع داخلي و تكيه بر توان و ظرفيت هاي دروني خود، شاهد توسعه و شكوفايي كشور باشيم. وي ، نقش اساسي مردم در تعهد به اجراي مسئوليت ، اصلاح الگوي مصرف و رفتارهاي اشتباهي كه موجب اتلاف در مصرف مي شود را در اجراي اقتصاد مقاومتي بسيار ضروري دانسته و گفت: برنامه ريزي براي حمايت از توليد داخلي، نه تنها مي بايست سرلوحه عمل مديران و مسئولين دولت قرار گيرد، بلكه شهروندان نيز مي بايست براي حمايت از صنايع و توليدات داخلي، و كمك به رونق اقتصادي در كشور تلاش كنند. فرماندار كرج ادامه داد: مردم بايد نسبت به وظايف خود در قبال توسعه جامعه احساس مسئوليت داشته و با مديريت صحيح زندگي خود و خانواده شان، موجب كاهش هزينه هاي ناشي از مصرف نادرست در جامعه شوند. وي با تاكيد بر اينكه رونق صنايع ، موجب اشتغالزايي بيشتر و در نتيجه رشد و توسعه كشور مي شود، گفت: تلاش براي جذب سرمايه گذاران خارجي و تعامل ميان بخش خصوصي و سرمايه گذاران ،از مهمترين برنامه هاي همسو با اقتصاد مقاومتي است. ضمن اينكه صنايع نيز بايد براي استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا برنامه ريزي كنند تا محصولاتي با كيفيت به بازار عرضه نمايند و امكان صادرات به نقاط ديگر جهان را نيز داشته باشند.
فرماندار كرج تعامل بيشتر ميان دانشگاه و صنعت را از ديگر روش هاي حركت به سوي اقتصاد مقاومتي دانسته و گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري در سياست هاي اقتصاد مقاومي ابلاغ فرموده اند، پيشتازي اقتصاد دانش بنيان بايد سرلوحه عمل در تعامل ميان علم و صنعت قرار گيرد و علم آموزي در كشور موجب توليد ثروت براي كشور شود. ايراني در بخش ديگري از سخنان خود به تغيير وجهه ايران در جهان پس از برجام اشاره كرده و افزود: پيش از برجام، با توطئه دشمنان، وجهه نامناسبي از ايران در جهان منتشر شده بود كه ايران هراسي، خشونت طلبي و حمايت از تروريسم را از ايران در جهان ترويج مي كرد، اما با اجراي برجام راه دشمنان براي اين ياوه گويي ها بسته شد و ديگر نتوانستند با انگ زني و تهمت ، اعتبار و عزت ايران و ايراني را در جهان به بازي بگيرند. وي در ادامه به برگزاري انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به عنوان يكي ديگر از موفقيت هاي سال 94 اشاره كرده و ادامه داد: يكي از بزرگترين دستاوردهاي ملت بزرگ ايران در سال 94، حضور حماسي مردم در انتخابات بود كه موجب تحكيم پايه هاي نظام جمهوري اسلامي و افزايش عزت و اقتدار آن در جهان شد. وي ضمن آرزوي توفيق براي نمايندگان منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند مجلس ريل گذار حركت دولت است و ان شاء الله با قانونگذاري صحيح، زمينه خدمت را براي دولت فراهم كند. فرماندار كرج در پايان از اعضاي مجمع معتمدين شهرستان كرج خواست تا با شناخت كاملي كه از فرهنگ، هويت و نيازهاي شهروندان كرج در طول ساليان خدمت خود به اين مردم به دست آورده اند، برنامه ريزان و مسئولين دولت در اين كلانشهر را ياري كرده و مانند گذشته از تجربيات و خدمات ارزنده خود ، مردم كرج را بهره مند كنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود