5 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161725

تشكل هاي غيردولتي حلقه واسط بين دولت و مردم هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تشكل هاي غيردولتي حلقه واسط بين دولت و مردم هستند


مديركل امور بانوان و خانواده و استانداري البرز گفت: تشكل هاي غير دولتي حلقه واسط بين دولت و مردم هستند كه استفاده از اين ظرفيت مهم از اولويت هاي دولت تدبير و اميد است.
بي بي عصمت سرفرازي در نشست كارگروه تخصصي زنان و خانواده استان البرز افزود: تقويت تشكل هاي مردم نهاد بستري براي افزايش مشاركت عمومي در جامعه است كه توسعه كشور را به همراه دارد.
وي ادامه داد: باور داريم كه بايد كار را به خود مردم بسپاريم چراكه بنا به فرمايش مقام معظم رهبري هر كجا مردم حضور يافته اند و كارها را خود به پيش برده اند، حركت كشور در مسير پيشرفت قرار گرفته است.
سرفرازي گفت: در دنياي امروز استفاده از نيروهاي انساني براي توسعه، يك اصل است و ما نيز به اين مسئله نياز داريم كه مردم خودشان در برخي مسايل ورود پيدا كنند و آنها را مديريت كنند كه يكي از راهكارهاي تحقق اين مسئله، توسعه تشكلهاي غير دولتي و سازمانهاي مردم نهاد است . وي با اشاره به رويكرد دولت تدبير واميد جهت افزايش مشاركت عمومي وهم افزايي تشكلهاي غير دولتي براي تحقق اهداف دولت افزود :دولت «تدبيرواميد» نه تنها جلوي صدور مجوز براي تشكلهاي غير دولتي را نمي گيرد بلكه زمينه ايجاد وتشكيل سازمانهاي مردم نهاد و تشكلهاي غير دولتي رانيز تسهيل خواهد كرد و براي صدور مجوز به «سمن ها»بيش از گذشته تلاش شده است . سرفرازي خاطرنشان كرد: براين اساس در استان البرز از سازمان هاي مردم نهاد براي بررسي مسائل و مشكلات آموزشي، بهداشتي و حمايتي كودكان و نوجوانان و ارائه مساعدت هاي اجرايي در اين خصوص و ايجاد هماهنگي با دستگاه هاي اجرايي متولي امر كودك و نوجوان ، بررسي وضعيت خانواده هاي كودكان در معرض اسيب و نحوه ارائه خدمات در راستاي توانمند سازي و رفع معضلات اين خانواده ها در منطقه مهر شهر ' آق تپه' كمك گرفته شده است . وي گفت: تشكلهاي مردم نهاد بايد با فعاليتهايي همسو با اقدامات دولت در جهت بررسي و و معضلات اجتماعي برآيند تا مؤثر باشند.سرافزاري ياد آور شد: هدف دولت تدبير و اميد از تأكيد و پشتيباني ازسازمانهاي مردم نهاد پرداختن به اقشاري است كه از روند توسعه باز مانده اند واين تشكلها بايد نيازهاي اقشار پايين دست جامعه را شناسايي كرده ودر صدد رفع آنها برآيند .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود