5 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161737

اتاق فکر اقتصاد مقاومتی استان سنگر ارائه ایده ها و طرح ها باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اتاق فکر اقتصاد مقاومتی استان سنگر ارائه ایده ها و طرح ها باشد


استاندار البرز با تأکید بر اینکه برای اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی، نیازمند ایجاد بسترهای آن هستیم، تشکیل صندوق توسعه استان را یکی از پشتوانه ها در برداشتن گام های اقتصاد مقاومتی برشمرد.
سیدحمیدطهائی" در نشست«اتاق فکر اقتصاد مقاومتی استان» که در سالن شهدای البرز برگزار شد، الزام در اجرای تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی را مهم خواند و با اشاره به سیاست های کلی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این ستاد با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله با رویکرد جهادی، انعطاف پذیر، فرصت سازی، مولد، درون زا، پیشرو و برون گرا تشکیل شده است. وی افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر اساس تدبیر دولت در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و به موازات آن اتاق فکر این ستاد تشکیل شده تا متفکران استان و صاحبنظرانی که بنوعی در این ستاد عضو نیستند برای غنای برنامه های ستاد، فکر ارائه دهند.
تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی لازم الاجرا است
وی تأکید کرد: در این زمینه هر یک از وزارتخانه ها در این زمینه تکالیفی را عهده دار هستند و باید پاسخگوی اهداف تعیین شده و عملکرد خود باشند. استاندار البرز تصریح کرد: هرتصمیمی که در این ستاد به تصویب می رسد باید طبق راهبردهای اقتصاد مقاومتی اجرایی و عملیاتی شود و انتظار جدی بر آن است که مدیران با تلاش وافر پیشبرد برنامه ها را بر عهده داشته باشند. وی با بیان اینکه برای گام نخست اقتصاد مقاومتی باید مقدمات کار ایجاد شود، افزود: در بدو امر اولویت ها و نیازها مورد شناسایی قرار گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی عملیاتی صورت پذیرد. فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان تشکیل صندوق توسعه استان را یکی از گام های اساسی در این زمینه برشمرد و گفت: با تشکیل این صندوق، بعنوان پشتوانه اقتصادی، با استفاده از منابع داخلی و بخش خصوصی، اقتصاد داخلی مقاوم سازی می شود. وی در ادامه بر لزوم برداشتن موانع و چالش هایی که روند تحقق اقتصاد مقاومتی را به تعویق می اندازد تأکید کرد و گفت: باید به دنبال سهل کردن امور برای اجرایی شدن طرح ها و برنامه ها باشیم.
ماراتن رقابت دستگاه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی
استاندار البرز در محور دیگری به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با سران قوا پیرامون چگونگی تحقق یافتن راهبردهای اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطر نشان کرد: اقدام و عمل باید توامان وجود داشته باشد. اقتصاد مقاومتی، بین دستگاه ها رقابت ایجاد کرده است و هر یک از دستگاه ها در این زمینه فعال تر عمل کنند موفق تر خواهند بود. در عمل در تمامی حوزه ها باید مطابق با واقعیت ها و در چارچوب وظایفی که هر وزارتخانه بر عهده دستگاه ها نهاده تلاش شود. بطور کلی دولت تمام ظرفیت های خود را برای تحقق این امر بکار گرفته است. در این اتاق فکر، دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گزارشی از برنامه های کلی را با تشریح طرح نیپا ارائه داد و هر یک از اعضا به بیان دیدگاه ها و نقطه نظراتی که اقتصاد مقاومتی را وارد فاز عملیاتی می سازد ارائه دادند. گفتنی است، در این جلسه ترکیب اعضای این اتاق با تشریک مساعی و به دستور استاندار البرز فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی مشخص شد تا جلسات آتی با ترکیب جدید کار خود را ادامه دهد. همچنین مقرر شد تمام موضوعات مطروحه و پیشنهادات در دستور کار ستاد قرار گیرد و دستگاه های اجرایی برنامه های خود را متناسب با برنامه ملی و با برش استانی، هر چه سریعتر اعلام شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود