25 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162964

پیوست محیط زیستی در انجام پروژه‌های استان لحاظ شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

پیوست محیط زیستی در انجام پروژه‌های استان لحاظ شود


استاندار البرز با بیان اینکه باید پیوست محیط زیستی در انجام پروژه های مختلف استان لحاظ شود، گفت: مبحث مهم آموزش نقش بسزایی در توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دارد.
سیدحمید طهائی در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز که در محل سال همایش باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: صنعت اروپا به سبب آلودگی های موجود لطمات فراوانی را به محیط زیست جهان وارد کرده است. وی با تاکید بر لزم ارائه راهکارهای مناسب به منظور حفظ محیط زیست در جامعه از جمله استان البرز، گفت: توجه به مبحث مهم آموزش نقش بسزایی در توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین اقشار مختلف دارد که باید مورد توجه همگان قرار گیرد. استاندار البرز با تاکید بر اینکه به طور قطع چرخه حیات آدمیان و محیط زیست به یکدیگر گره خورده و این دو به هیچ عنوان از یکدیگر جدا نیستند، افزود: حفظ منابع طبیعی توسعه جوامع را به همراه دارد. وی بیان کرد: باید پیوست محیط زیستی در انجام پروژه های مختلفی لحاظ شود چرا که با انجام این اقدام بستر توسعه و بهبود فضای سبز، منابع طبیعی و ملی را شاهد می شویم. طهائی با اشاره به اینکه در حالی پسماندها در سراسر جهان نوعی سرمایه محسوب و مورد استفاده قرار می گیرند که در اغلب اوقات این مهم تنها یک منبع آلوده کننده در کشور ما به شمار می آید، خاطرنشان کرد: باید با تعامل همگانی توسط همه نهادها در راستای حفظ محیط زیست قدم بر داشت. استاندار البرز ضمن تشکر از دادستان و قوه قضائیه در راستای برخورد با قطع درختان، اظهار کرد: این امر نشان از اهمیت فضای سبز و محیط زیست دارد که امید است با این روند در سال های آتی ضمن همکاری با منابع طبیعی و شهرداری شاهد افزایش سرانه فضای سبز باشیم.
طهائی با تاکید بر لزوم تفکیک پسماند، گفت: تفکیک زباله از مبدا امر مهمی است که صورت گرفته و باید توسعه یابد. وی در پایان با بیان اینکه مسئولیت پذیری در جوامع مختلف بشری یکی از شاخصه های مهم توسعه محسوب می شود، تصریح کرد: در استان البرز سازمان های مردم نهاد متعددی در جهت حفاظت از محیط زیست فعالیت دارند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود