29 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163251

بهبود شرایط اقتصادی پیشنیاز اجرای سیاست های تشویقی فرزند آوری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بهبود شرایط اقتصادی پیشنیاز اجرای سیاست های تشویقی فرزند آوری است


30 اردیبهشت ماه با عنوان روز ملی جمعیت در کشور نامگذاری شده است؛ به همین مناسبت همایشی با حضور زنان کارآفرین استان برگزار شد و مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده در تبیین نقش موالید در کشور و اقدامات حمایتی در استان گزارشی را ارائه داد.
بی بی عصمت سرفرازی" در همایش« زنان کارآفرین در عرصه اقتصاد مقاومتی» به تأکیدات مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: معظم له سیاست های جمعیتی کشور را در 14 بند ابلاغ فرموده اند و با تأکید بر اینکه جمعیت در اقتدار و امنیت؛ همچنین جمعیت جوان در پویندگی و بالندگی کشور نقش اساسی دارد بنابراین افزایش نرخ رشد باروری بمنظور جلوگیری از ساختار پیرجمعیتی از کشور از الزامات مهم بشمار می رود. وی افزود: تحقق این امر نیز مستلزم هماهنگی بین ارکان اصلی نظام اسلامی و اعتماد و همراهی مردم است. مشاور استاندار در ادامه اقدامات حمایتی انجام شده در جهت تشویق به فرزندآوری در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر این اساس سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در استان همایش تبیین سیاست های جمعیتی مبتنی بر سلامت "مادر و کودک" با حضور مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی در فرمانداری ها، شهرداری ها و زنان فعال و تأثیر گذار دراستان به همت این اداره کل برگزار شد. سرفرازی تصریح کرد: باور داریم تحقق این امر منوط به تبیین سیاست های جمعیتی برای زنان بعنوان منابع تأثیر گذار می باشد و محقق شدن آن نیاز به برنامه ریزی ملی می خواهد که بهبود شرایط اقتصادی اصلی ترین مولفه بشمار می آید.وی افزود: با وجود این امر نیز تلاش های زیادی توسط دولت در حال انجام است که فراهم ساختن امنیت شغلی در دوران بارداری، در نظر گرفتن مرخصی های زایمان و اختصاص ساعت های شیردهی بخشی در دولت تدبیر و امید از اقدامات در حال برنامه ریزی است. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: کاهش ساعات کاری مادران کودکان زیر 6 سال نیز دیگر برنامه های اجرایی شده در این زمینه می باشد. سرفرازی گفت: معتقدیم در استان با آموزش ها ویژه زوج های تک فرزند و دانشجویان همچنین کاهش فاصله گذاری موالید و برنامه ریزی برای کاهش مرگ ومیر کودکان زیر 6 سال در جهت عملی شدن راهبردها و سیاست های تشویقی در افزایش جمعیت است. وی ادامه داد: بر این اساس امسال از سوم خرداد به مدت یک هفته دانشگاه علوم پزشکی استان نمایشگاه ویژه ای را برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه زوح های جوان تهیه و تدارک دیده است.
مشاور استاندار افزود:شکل گیری کمیته "سلامت باروری" به عنوان یکی از کمیته هایی که در حوزه زنان و خانواده فعال تر خواهد شد و با همکاری دستگاه های اجرایی گام های بلندی را در مسیر افزایش اعتماد خانواده ها و همراهی زنان و جوانان استان البرز در مسیر افزایش نرخ باروری برخواهد داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود