9 خرداد 1395
شماره خبر: 163837

اولتیماتوم استاندارالبرز به مدیران کم کار در ارائه برنامه های اقتصاد مقاومتی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اولتیماتوم استاندارالبرز به مدیران کم کار در ارائه برنامه های اقتصاد مقاومتی


فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی به مدیران کم کار استان اولتیماتوم داد و گفت: پیام امروز مقام معظم رهبری که در صحن علنی مجلس خود اتمام حجت بر عملکرد مسئولان نظام اسلامی است و مدیرانی که کم کاری کنند عملکردشان به وزارتخانه های متبوع گزارش خواهد شد.
جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست«سیدحمیدطهائی» استاندار البرز و جمعی از مدیران استان در سالن شهدای دولت، با اظهار گلایه استاندار از عملکرد برخی از مدیران کل کم کار در ارائه برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی همراه بود. فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان تصریح کرد:عدم ارائه برنامه های حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی برخی دستگاه ها به نوعی کم کاری تلقی شده و وضعیت عملکرد ضعیف این مدیران به وزارتخانه های متبوع گزارش خواهد شد.
پیام مقام معظم رهبری برای مسئولان اتمام حجت است
وی با بیان اینکه مدیرانی که در این زمینه کم کاری کرده اند، بازخواست خواهند شد؛ به پیام مقام معظم رهبری در نخستین روز از آغاز بکار رسمی کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان شد: پیام مقام معظم رهبری که در صحن علنی مجلس قرائت شد خود اتمام حجت بر عملکرد مسئولان نظام اسلامی است، همانگونه که نمایندگان در عمل باید پاسخ رأی اعتمادملت با خدمت گزاری خود باشند، شما مدیران نیز باید حول وظایف خود عمل کنید.
انتظار می رود خروجی جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی اجرایی و عملیاتی باشد
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان با تأکید بر لزوم هماهنگی بین قوای دولت و نمایندگان خانه ملت تصریح کرد: توقع و انتظار ما این است که جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی ماحصل اجرایی و عملیاتی داشته باشد.
فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی ناظر بر عملکرد اجرایی مدیران است
استاندار البرز با بیان اینکه عمده اجرا امور در این حوزه بر عهده مدیران دستگاه هاست، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی اجراگر طرح ها نیست، بلکه این مدیران و اعضای ستاد هستند که باید گزارش برنامه های خود را به ستاد فرماندهی اعلام نمایند. وی افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیزبرنامه ها را تصویب نموده و مدیران موظف به اجرای وظایف در چارچوب های تعیین شده هستند.
بخش خصوصی به یاری اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی می آید
استاندار البرز نقش بخش خصوصی را در اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی مهم خواند و گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی باید تلاش همه جانبه داشته باشید در این بین بخش خصوصی زمینه ساز تحقق اهداف و برنامه ها خواهد بود، لذا این بخش ویژه تر از پیش در برنامه های ستادی مورد توجه قرار می گیرد.
رسانه ملی، اقتصاد مقاومتی را فرهنگسازی کند
استاندار با اشاره به قردادهایی که امروز در زمینه برنامه سازی پیرامون اقتصاد مقاومتی بین صداو سیمای استان و سه دستگاه اجرایی استان منعقد شد، نیز بیان کرد: توقع ما از رسانه ملی این است که در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگسازی همراه دولت باشند و در بُعد فرهنگی تولید محتواکند. وی همچنین نقش دیگر رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها را نیز در مخابره و انتشار خبرهای حوزه اقتصاد مقاومتی در استان مفید و مؤثر خواند.
مشاوران وارد میدان اقتصاد مقاومتی شوند
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در محور دیگری با اشاره به اینکه در زمینه اجرای طرح های سرمایه گذاری باید از ظرفیت مشاوران و دیدگاه های تخصصی آنان بهره مند شد،گفت: تشکیل گروه های مشاوره اقتصادی، فنی، مالی و... در این زمینه می تواند کار دولت را در معرفی طرح ها و برنامه های این حوزه سبک تر کند فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز مشاوران زبده و متخصص می توانند در معرفی فرصت های استان مشارکت ویژه ای داشته باشند. استاندار بیان کرد: در این زمینه لازم است دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی با اعلام فراخون از فارغ التحصیلان برای اخذ مشاوره های تخصصی در اجرای طرح های استان و رفع مشکلات واحدهای تولیدی اقدام کند. وی ادامه داد: تیم های مشاوره ای در زمینه ارائه تسهیلات، امکانات زیربنایی و خدماتی که دولت می تواند در اختیار قرار دهد پیشنهادات لازم را مطرح خواهند نمود. استاندار البرز همچنین تأکید کرد: وضعیت صنایع غیرفعال استان هم باید هر چه سریعتر با تعیین بازه زمانی تکلیف شوند. در این جلسه شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل جهادکشاورزی و اتاق بازرگانی، گزارش برنامه های خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی اعلام کردند.همچنین سه تفاهم نامه همکاری مشترک در تولیدات تلویزیونی بین صدا و سیمای مرکز البرز و اداره کل صنعت، معدن وتجارت، پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی نیز تبادل شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود