9 خرداد 1395
شماره خبر: 163922

معاون سازمان مدیریت بحران کشور:توجه دولت به بحث خشکسالی ویژه است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

معاون سازمان مدیریت بحران کشور:توجه دولت به بحث خشکسالی ویژه است


معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از خشکسالی به عنوان یک چالش برای جامعه نام برد وگفت: دولت یازدهم به این بحث خسارت زا توجه ویژه ای دارد .
محمد فرید لطیفی در اولین گردهمایی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد برای احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی دراداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: امروز سه پدیده طبیعی سیل، زلزله و خشکسالی به عنوان پدیده های مخاطره آمیز در کشور شناخته شده اند. وی ادامه داد: موضوع خشکسالی مورد توجه دولت است بطوریکه در تصویب بودجه به آن توجه شده و دراین زمینه بیمه کشاورزی و حمایت از این قشر مد نظر قرار گرفته است. وی در بخش دیگری از سخنانش ساخت برخی سد ها درمکان نامناسب را مشکل ساز دانست و گفت: باید اقدامات ویژه ای برای کمک به حفظ آب صورت گیرد.
لطیفی اضافه کرد: کمبود آبی که امروز در کشور شاهد هستیم توسط تشکل های مردم نهاد قابل رفع است. وی یادآورشد: اکنون درشش استان از هیات های مذهبی و مراکز دانشگاهی برای مدیریت منابع آبی کمک گرفته ایم که باید بحث آموزش را جدی گرفت . وی تاکید کرد: دست اندازی به طبیعت به ما سیلی می زند که به عنوان مثال اکنون در دشت های ورامین ، اصفهان و همدان شاهد فرونشست زمین هستیم. لطیفی گفت: نباید ذخایر و منابع کاهش یابد و سمن ها به عنوان محرک های جامعه می توانند یاری کننده مسئولان باشند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود