24 دی 1393
شماره خبر: 135680

20 میلیون واحد مسکونی در کشور تحت پوشش همگانی حوادث قرار می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

20 میلیون واحد مسکونی در کشور تحت پوشش همگانی حوادث قرار می گیرد


معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشورگفت: با تصویب لایحه بیمه همگانی حوادث، 20 میلیون واحد مسکونی در کشور تحت پوشش همگانی حوادث قرارمی گیرد.
محمد فرید لطیفی درحاشیه برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران با بیان اینکه لایحه بیمه همگانی حوادث مراحل تصویب خود را در مجلس سپری می‌کند، اظهار کرد: با تصویب این لایحه، صندوق بیمه همگانی حوادث راه‌اندازی خواهد شد که پوشش بیمه‌ای کلیه اماکن مسکونی، اداری و تجاری را تحت پوشش قرار خواهد داد. وی افزود: در قانون بودجه سال 94 هم این موضوع به نوعی مطرح شده و با وصول آن از مردم در قالب فیش های برق مشترکین می توانیم موضوع بیمه را نهایی کنیم. لطیفی گفت: در این زمینه دولت معطل تصویب این لایحه نمانده و سال گذشته در قالب بخشنامه‌ای کلیه دستگاه‌های دولتی را مامور ساخته تا اموال منقول و غیرمنقول خود را تحت پوشش بیمه حوادث قرار دهند.
لطیفی تصریح کرد: واقعیت این است در موضوع حوادث غیر مترقبه تنها کسانی که می توانند آن را به خوبی اداره کنند خود مردم هستند. وی افزود: در این راستا ضرورت آموزش عمومی مردم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه را می طلبد برای آموزش عمومی مردم در رابطه با مدیریت بحران برنامه‌ریزی منسجمی را باید انجام داد که این اقدام موجب آگاهی هرچه بیشتر مردم در رابطه با حوادث غیرمترقبه می شود. به گفته وی با آموزش مردم آنان در جریان مسائل مربوط به حوادث غیرمترقبه قرار می گیرند و برای آن برنامه ریزی می کنند. لطیفی گفت: تجارب 35 سال گذشته انقلاب اسلامی نشان داده که هر جا اتفاقی رخ داده است اولین کسانی که سر صحنه حضور داشتند خود مردم بودند. معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشورگفت: باید آموزشهای ضروری به کلیه مدیران و مردم داده شود تا با هماهنگی و انسجام هر چه بیشتر بتوانند آثار حوادث طبیعی را به حداکثر رسانده و کاهش دهند. وی تصریح کرد: به طور متوسط هر 10 سال یکبار یک حادثه بزرگ در کشور رخ می دهد و تجربه نشان داده این حوادث روزبه روز به دلیل تغییرات آب و هوایی بیشتر می شود. لطیفی گفت: خوشبختانه آمارخسارت در حوادث غیرمترقبه از لحاظ مالی و تلفات جانی رو به کاهش است و این امر بابرنامه ریزی درست باید به صفر برسد . معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور،گفت: منابع مالی دولت باید به سمت اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش اثرات حوادث غیر مترقبه پیش برود و از این طریق می توان ایفای نقش داشت. وی در مورد نقش فرمانداران به عنوان مدیران ارشد در شهرستان ها گفت:بر اساس قانون تشکیلات مدیریت بحران کشور فرمانداران به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان درحوادث غیر مترقبه به نوعی ارتباط مردمی دارند و از این رو به اعتقاد ما فرمانداران در نوک پیکان هستند و هدف اصلی ما هم در استان البرز این است که فرمانداری ها نسبت به وظایفی که در قانون دارند و تکالیفی که برایشان مشخص شده با تبادل نظر و انتقال تجربه به اهداف مورد نظر برسند.
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز خسارات در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، نقاط آسیب پذیر استان باید شناسایی و نسبت به استحکام ساختمان های روستایی و بافت های قدیمی اقدام لازم صورت گیرد. لطیفی بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها، زمینه را برای ارائه آموزش های همگانی و کاهش اثرات بلایای طبیعی فراهم سازیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود