10 خرداد 1395
شماره خبر: 164002

ویژگی درآمدزایی در طرح های شهری باید مورد توجه قرار گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ویژگی درآمدزایی در طرح های شهری باید مورد توجه قرار گیرد


معاون امور عمرانی استاندار البرز با تاکید بر اینکه اصل درآمدزایی در پروژه های شهری باید لحاظ شود، تصریح کرد: اگرچه برای شروع یک طرح و اجرای آن نیازمند اختصاص اعتبار و صرف هزینه هستیم، اما این طرح ها باید درآمدزا بوده و هزینه های نگهداری و توسعه از محل همان طرح به دست آید.
هیربد معصومی این مطلب را صبح امروز دوشنبه، زمان بازدید مسئولان شهری و استانی از یکی از بزرگترین پروژه های تفرجگاهی شهر که به همت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج در حال احداث است، عنوان کرد. وی، با تحسین عملکرد مدیریت شهری در اجرای این طرح، یکی از نیازهای جدی امروزه در کلانشهرها و شهرهای صنعتی را افزایش فضاهای عمومی گردشی و تفریحی دانست و تصریح کرد: با توجه به حرکت جامعه به سمت آپارتمان نشینی و توقف و سکونت مستمر مردم در خانه های کوچک و محدود، آشفتگی های روانی و عصبی در جوامع مدرن رو به افزایش است که این امر با ازدیاد و ارتقای فضاهای عمومی و تفریحی در شهر قابل کنترل خواهد بود. معصومی، نقش دیگر احداث طرح هایی نظیر این دهکده را با توجه به آلودگی های شدید شهرها بسیار موثر و مفید ارزیابی کرد و بیان داشت: موضوع آلودگی هوای شهرها بسیار جدی و قابل توجه است که از این منظر ضرورت احداث چنین مراکزی که با کاشت درختان و ایجاد فضای سبز مناسب، به تلطیف هوای شهر کمک می کند، بیشتر احساس می شود. معاون استاندار البرز در امور عمرانی، با اعلام آمادگی استانداری البرز برای هر گونه همکاری با مدیریت شهری کرج به منظور ادامه و تکمیل این پروژه تفرجگاهی و جنگلی، اذعان داشت: همه ما علاوه بر مسئولیت های محوله، شهروندان این استان و شهر هستیم و نسبت به حفظ فضای سبز و آینده آن مسئولیت هایی به عهده داریم که نباید از کنار آن به سادگی گذشت. وی گفت: مساحت اختصاص یافته به این طرح رقمی بسیار بالا و مناسب است که می توان از این ظرفیت به خوبی برای ایجاد فضای گردشگری و تفریحی و کسب درآمد لازم به منظور حفظ و توسعه همین طرح و دیگر طرح های شهری استفاده کرد.
این مسئول، در عین حال با اشاره به مساحت بسیار زیاد طرح که شامل هزار هکتار، معادل 10 میلیون متر مربع می باشد، به مسئولان شهری توصیه کرد: اراضی شهری را با مقیاس "هکتار" اعلام و معرفی نکنند چرا که این مقیاس عظمت و حجم کار را به میزان واقعی جلوه نداده و عملکرد دستگاه چنان که باید به شهروندان معرفی نمی شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود