12 خرداد 1395
شماره خبر: 164129

تلاش برای ثبت خانه آقا سیدعبدالله اشتهارد در فهرست میراث ملی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تلاش برای ثبت خانه آقا سیدعبدالله اشتهارد در فهرست میراث ملی


فرماندار اشتهارد از تلاش برای ثبت خانه آقا سید عبدالله برهانی در فهرست آثار ملی خبر داد.
ابوالفضل اینانلو اظهار داشت: شهرستان اشتهارد دارای قدمت و سابقه طولانی در فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی بوده که تاکنون فضلا و علمای بسیاری را پرورش داده و به جامعه معرفی کرده است.
وی تصریح کرد: از جمله این علما آقاسیدعبدالله برهانی است که در طول عمر با برکت خود، خدمات علمی و معنوی بسیاری را به جامعه اسلامی کشورمان ارائه داده و نقش و اثرگذاری بسیاری در توسعه علوم دینی داشته است. فرماندار شهرستان اشتهارد گفت: خانه آقاسیدعبدالله برهانی که در ادبیات مردم اشتهارد به آسیدعبدالله معروف و محبوب بوده، چندی پیش به درخواست بسیاری از شهروندان و پیگیری‌های فرمانداری از سوی شهرداری اشتهارد خریداری شده و مورد بازسازی و مرمت زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفت. اینانلو افزود: این خانه توسط شهرداری اشتهارد تبدیل به خانه فرهنگ شده و امروزه بسیاری از شهروندان و به ویژه نسل جوان در این شهرستان از امکانات موجود آن استفاده می‌کنند. وی بیان داشت: در گام بعدی در تلاش هستیم تا خانه آقاسید عبدالله در فهرست میراث ملی ثبت شود و مقدمات این مهم انجام شده است، زیرا با ثبت این اثر معنوی ضمن احترام گذاشتن به این عالم و فاضل بزرگ، می‌توانیم در ترویج و بسط اندیشه‌های دینی و معنوی ایشان گام‌های موثری برداریم. عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان اشتهارد افزود: همچنین به تازگی سه اثر تاریخی این شهرستان با پیگیری‌های انجام شده و تلاش‌های کارشناسان و مدیران میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
اینانلو اظهار داشت: یکی از این آثار مربوط به تکیه صیادیه بوده که طی سال‌های متمادی و قرون مختلف میعادگاه عاشقان ولایت و ائمه اطهار است. وی تصریح کرد: در کنار ارزش معنوی این اثر، ساختمان تکیه صیادیه از نظر مهندسی و قدمت تاریخی از ارزش بالایی برخوردار است. فرماندار اشتهارد گفت: همچنین دو حمام تاریخی و قدیمی شهرستان اشتهارد که از نظر قدمت و مهندسی دارای جایگاه خوبی بودند نیز همراه با تکیه صیادیه در فهرست آثار و میراث ملی کشور به ثبت رسیده است. اینانلو در پایان اظهار امیدواری کرد که تلاش‌های انجام شده برای ترویج فرهنگ غنی ملی و دینی ایران اسلامی موثر باشد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود