22 خرداد 1395
شماره خبر: 164388

استاندار البرز بر هوشمند سازی چاه های تامین آب استان تاکید کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استاندار البرز بر هوشمند سازی چاه های تامین آب استان تاکید کرد


استاندار البرز کنتورگذاری و هوشمندسازی را چاره مقابله با چاه های غیرمجاز دانست و آن را ابزار برای کنترل چاه ها عنوان کرد.
سید حمید طهائی در نشست اقتصاد مقاومتی استان البرز افزود: آب منطقه ای استان متولی سر و سامان دادن به این چاه ها و بستن آنها است. وی ادامه داد: جهاد کشاروزی نیز باید برای حفظ باغات استان تعصب و جدیت داشته باشد و صرفه جویی و بالا بردن استاندارد مصرف دو مولفه اساسی در برنامه های عملیاتی دو سازمان مذکور است . طهائی با اشاره به نقش موثر شرکت های دانش بنیان در برنامه های اقتصاد مقاومتی ویژه آب منطقه ای گفت: باید در قالب کارگروه ها از دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در کنار شرکت های دانش بنیان برای اجرای طرح های عملیاتی استفاده کرد. فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی البرز افزود: هر چند در برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی به برخی دستگاه ها تکلیفی محول نشده این به معنای کنار کشیدن آنها از برنامه های ستادی نیست و عدم ابلاغ بخشنامه های ملی به معنای سلب مسئولیت نخواهد بود. استاندار البرز در این زمینه دستگاه های فرهنگی را بعنوان نمونه مثال آورد و گفت: با وجود اینکه دستورالعمل ویژه ای در این بخش وجود ندارد اما این معنای آن نیست که بخش فرهنگ در اقتصاد نادیده انگاشته شود، بحث پیوست فرهنگی در اجرای تمامی فصل ها و بندهای ستاد اقتصاد مقاومتی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان بوده و هست. وی ادامه داد: برداشت غیرمجاز از رسوب و شن و ماسه رودخانه ها موجب وقوع سیل، تغییر مسیر و تخریب مزارع می شود و امور آب منطقه ای استان باید نسبت به ساماندهی رودخانه های استان اقدام کند. طهائی گفت: هر چند برداشت غیرمجاز هر گونه شن و ماسه از عمق رودخانه ها بدون مجوز غیرمجاز است، اما لایروبی و رسوب گذاری رودخانه ها نیز یکی از الزامات برای جلوگیری از وقوع حوادث طبیعی در این زمینه است.
وی افزود: رودخانه موجودی زنده و در حال حرکت است، بنابراین ساماندهی و مدیریت آن لازم بنظر می رسد، از این رو وظیفه ساماندهی رودخانه ها را به امور آب منطقه ای واگذار خواهیم کرد. طهائی خاطرنشان کرد:تخریب مسیر، تغییر رودخانه ،وقوع سیل و تخریب مزارع و جاده ها از آثار سوء پیش روی رودخانه ها است که به منظور پیشگیری از حوادث غیرقابل پیش بینی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که علاوه بر معاونان استاندار، مشاوران، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران و روسای ادارات حضور داشتند، برنامه های آب منطقه ای استان در حوزه اقتصاد مقاومتی تشریح شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود