6 تیر 1395
شماره خبر: 165383

برگزاری آئین گلریزان در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

برگزاری آئین گلریزان در ساوجبلاغ


آئین گلریزان به منظور کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد روز یکشنبه در بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.
فرماندار ساوجبلاغ در این آئین گفت:‌ مشارکت مردم و خیران در کاهش زندانیان غیرعمد و کمک به رهایی از زندان و حمایت از خانواده‌ها از مسائل مهم و مورد توجه است. ابوالقاسم پالیزگیر افزود: کاهش مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی با حمایت از خانواده زندانیان میسر می‌شود و این از مسائل مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد و با جدیت دنبال شود تا ضمن حمایت از خانواده‌های زندانیان، از بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود. نماینده عالی دولت در شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: مردم شهرستان ساوجبلاغ مشارکت زیادی در امر خیر دارند و در همین ماه مبارک رمضان به همت آنان 500 میلیون تومان به نیازمندان کمک شد. وی با قدردانی از خیرین و نیکو کاران ساوجبلاغی گفت ،این کمکها در شب های گذشته توسط کمیته امداد و موسسات خیریه جمع آوری شده است.
پالیزگیر از فعالیت موسسه خیریه ای در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد وگفت: این موسسه بیش از 2 هزار کودک بی سرپرست را تحت پوشش قرار داده است. وی اظهار داشت:خیرین ساوجبلاغ در طول سال به امر خداپسندانه انفاق می پردازند و در قالب تشکیلات خیریه اعم از خیرین مدرسه ساز و خیرین حوزه سلامت و غیره به فعالیت می پردازند. در ادامه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان ساوجبلاغ به جشن گلریزان برای کمک به زندانیان غیرعمد اشاره کرد و یادآور شد: اگر فردی به هر دلیلی به زندان افتاد نباید خانواده‌ وی دچار آسیب و گرفتاری شود و باید همه برای رفع مشکل آنان همکاری کنیم و حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان در دستور کار ما قرار گیرد تا ضمن رفع مشکلات آنان، برای توانمندی آنان نیز تلاش شود. حسن جهانشاهلو با اشاره به مشکلات خانواده های مددجویان و آسیب پذیر بودن این قشر از جامعه بر لزوم دستگیری و کمک به آنان تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ انفاق و ایثار با هدف ایجاد سلامت در جامعه بسیار مهم و ضروری است. وی تصریح کرد: تحمیل برخی شرایط و فشارهای اقتصادی منجر به ورود این افراد به زندان می‌شود در حالیکه آن‌ها مقصر نبوده و عوامل ناخواسته منجر به زندانی شدن آن‌ها شده است. جهانشاهلو افزود: آنها ناخودآگاه و غیرعمد مرتکب جرم و عملی شده‌اند و هم اکنون در زندان به سر می‌برند و نیازمند کمک افراد خیراندیش و نیکوکار هستند تا بار دیگر طعم آزادی را بچشند.جهانشاهلو با اشاره به اینکه آمار زندانیان ساوجبلاغ سیر صعودی دارد، اظهارداشت: افزایش آمار زندانیان نگران کننده است و دلیل آن تشکیل نشدن هویت شهرنشینی در بعضی از شهرهاست. وی بر توقف رو به رشد آمار زندانیان در ساوجبلاغ تأکید کرد و گفت: سال به سال شاهد رشد روز افزون زندانیان جرائم عمد و غیرعمد بوده‌ایم و این افزایش جای نگرانی دارد و همه باید احساس مسوولیت کرده چاره اندیشی نموده تا از افزایش این آمار جلوگیری کنیم. امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز دستگیری از نیازمندان را سیره و روش پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیه السلام) عنوان کرد و افزود: پیشوایان دینی ما در عرصه دستگیری از نیازمندان و مستعضفان جامعه پیشتاز بوده اند و بر ما نیز لازم است با الگوگیری از آنان به نیازمندان کمک کنیم. حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی ناطقی اظهار داشت : کسانی که دارای تمکن مالی هستند می‌توانند عامل حرکت یک یا چندین خانواده در مسیر درست باشند و در راستای رضای خدا به اصلاح جامعه بپردازند. وی با بیان اینکه لحظه لحظه ماه مبارک رمضان سرشار از رحمت و مهربانی است، در ماهی که حتی خواب روزه‌دار عبادت و نفسش تسبیح است، پرداختن به امور خیر، زیبایی لذت‌بخشی را دارد که در هیچ زمان دیگری نمی‌توان به آن دست یافت.به گفته امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ رنجی که خانواده‌های زندانیان متحمل می‌شوند بسیار بیشتر از فرد زندانی است. وی شرط رسیدن انسان به خوبی را گذشتن از آن چیزی که به آن علاقه دارد، اعلام کرد و افزود: این گذشت برای انسان سودی طیب و طاهر دارد و قابل قیاس با سود دنیوی نیست. حجت الاسلام ناطقی افزود: با حضور مکنت‌داران می‌توان به وسیله آزادسازی زندانیان کمک کرده و زندگی آنان و جامعه را از فساد اجتماعی نجات داد.
مقدسی مدیر ستاد دیه استان البرز نیز توفیقات بدست آمده از سوی ستاد دیه استان در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را تحسین برانگیز دانست و افزود : هر جا که عزم جدی همراه با صداقت وجود داشته باشد می‌توان گام‌های موثری برداشت. وی افزود:‌ یکی از اقدامات موثر در جهت کاهش تعداد زندانیان را جلوگیری از ابتلاء به مسائل اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق عنوان و خاطر نشان کرد : اقدام دیگری که می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد استفاده از ظرفیت بالای ستاد دیه در آزادی زندانیان و نجات افراد است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود