6 تیر 1395
شماره خبر: 165387

ریشه تحریم ها علیه ایران به دانایی ملت این مرز و بوم برمی گردد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ریشه تحریم ها علیه ایران به دانایی ملت این مرز و بوم برمی گردد


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: بازبینی تحریم ها ی علیه ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حکایت از ریشه دار بودن آن در دانایی مردم این مرز و بوم دارد.
تقی ایرانی در آئین گشایش مرکز یادگیری سوادآموزی محله ، طرح هجرت و پایگاه های تابستانی ناحیه 4 که در کانون فرهنگی - تربیتی کوثر ولایت کرج برگزار شد افزود: دشمنی ابرقدرت ها با ملت ایران را می توان در همین دانایی ایرانیان که امروز به نماد قدرت ، عظمت و اقتدار در جهان تبدیل شده، جستجو کرد. وی اظهار کرد: دستیابی به دانش های روز دنیا همانند دستاورد مهم هسته ای نشانه دانایی محوری ملت ایران است که استعمارگران تاب تحمل آن را نداشته و ندارند. فرماندار کرج از دانایی به عنوان مهمترین سرمایه انسانی یک جامعه یاد کرد و خاطرنشان شد: در عصر حاضر استعمار به دنبال کم رنگ کردن نقش علم در کشورها ی دیگر حتی کشورهای در حال توسعه است . ایرانی گفت: ابرقدرت ها سال ها به بهانه دانش هسته ای صلح آمیز به ملت ایران فشا رهای سیاسی ، اقتصادی و ... وارد کردند در حالی که آنها مهمترین سلاح مردم ایرن را در برابر توطئه های خود دانایی، وحدت ، دینداری و ولایت مداری می دانند. وی با اشاره به اینکه استعمارگران به دنیا یک نگاه دهکده جهانی دارند یاد آور شد: اما ملت ایران با انسجام وحدت ملی ،تقویت روحیه خودباوری و دانایی محوری توانست راه اقتدار را با کنار هم گذاشتن دانش بومی طی کند. فرماندار ویژه کرج بیان کرد: دانایی محوری یکی از رمزهای موفقیت یک کشور است که خوشبختانه این مهم در جامعه اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است. ایرانی ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل باید نگاه جامعی به موضوع دانایی در جامعه داشته باشیم تا با استفاده از تکنولوژهای مختلف و سایر توانمندی ها گام های استواری برای تحقق این شعار مهم در سال 95 برداشته شود. وی دستور معمار کبیر انقلاب را در زمینه تاسیس نهضت سواد آموزی را یکی از برکات شکوهمند انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: بافعال شدن کلاس های نهضت سواد آموزی در کشور تعداد زیادی از نعمت خواندن و نوشتن و سایر مهارت ها در جامعه برخوردار شدند.
فرماندار کرج در ادامه به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در زمینه سواد آموختن پرداخت و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید حمایت ویژه ای از طرح سواد آموزی در کشور دارد زیرا سواد مهمترین سلاح با دشمن است که هر ایرانی که از این نعمت محروم است باید بدون هیچ گونه درنگی در کلاس های سواد آموزی فعال در سراسر کشور از جمله البرز اقدام کند. وی تاکید کرد: دشمن از دانش ایرانی می ترسد زیرا می داند که این ملت از ضریب هوشی بالا برای فراگیری دانش مورد نیاز جامعه در بخش های مختلف برخوردار است. فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنانش به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات سه ماهه تابستان اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای پر کردن اوقات فراغت مفید برای فرزندان در خانه و جامعه باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هر گونه غفلت از این موضوع مهم سبب می شود تا فرزندان ایران زمین آسیب ببینند. وی بیان کرد: اوقات فراغت بهترین فرصت برای آموزش مهارت های زندگی و تقویت بنیه علمی ، تفکری و بینشی افراد از جمله دانش آموزان است که باید خانواده ها و مسوولان ذیربط در این حوزه تلاش مضاعف داشته باشند چراکه دشمن در این زمینه بیکار نمی نشیند. ایرانی گفت: اوقات فراغت یک حرکت دو وجهی است که هم می تواند مثبت و اثر بخش باشد و هم منفی که برای مفید بودن آن باید بر حسب علاقه و استعداد دانش اموزان و نیاز های جامعه برنامه ریزی کرد که خوشبختانه در تابستان امسال اداره کل آموزش و پرورش البرز برنامه های مدونی را در نظر گرفته است. وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تنها متولی توسعه اوقات فراغت نیست یادآور شد: دستگاههای دیگر از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی ، اوقاف و امور خیریه با قدرت بیشتر در این صحنه حاضر شوند. فرماندار کرج از طرح هجرت نیز به عنوان بک طرح آموزش مهارتی - آموزشی یاد کرد و اظهار کرد: در این طرح هر ساله دانش آموزان با کمک مربیان به بهسازی و شاداب سازی مدارس برای آماده کردن فضاهای آموزشی برای هم شاگردی های خود می پردازند که این مهم نیز قابل تحسین است . وی در آئین اولین مرکز یادگیری محله سواد آموزی در ناحیه 4 کرج را در دبستان دخترانه شیخ فضل الله نوری واقع در حصارک پایین کرج را افتتاح و از نزدیک با سواد آموزان کلاس های این مرکز به گفت و گو نشست و از همت والای انان در لبیک گویی به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری اسلامی ایران در راستای سواد آموزی قدر دانی کرد. این مرکز با یاد مولای متقیان ، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی با همه با سواد شویم تا ایران آباد شود با 200 شاگرد 9 تا 49 ساله در دو نوبت صبح و عصر در دوبخش یادگیری و مهارت فعالیت خود را اغاز کرد.
البرز 430 هزار دانش اموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود