12 تیر 1395
شماره خبر: 165621

ملت هوشیار از توطئه های استکبار جهانی باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ملت هوشیار از توطئه های استکبار جهانی باشد


استاندار البرز با تأکید بر اینکه دشمن هیچ گاه دست از دشمنی های خود علیه کشورهای اسلامی برنمی دارد، لزوم هوشیاری ملت در برابر توطئه های استکبار جهانی را مورد تأکید قرار داد و حفظ" وحدت و" انسجام داخلی" را مولفه راهبردی در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.
"سیدحمیدطهائی" بعد از راهپیمایی روز جهانی قدس "یازدهم تیرماه"،در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی شهرستان فردیس که در مصلی این شهرستان برگزار شد؛ در جمع مردم روزه دار و نمازگزاران، ضمن آروزی قبولی طاعات و عبادات و تبیین فسلفه نزول قرآن اظهار داشت:قرآن و کلام نورانی آن، برای هدایت و راهنمایی مسلمانان نازل شده و تجلی نور برای روشن شدن مسیر رستگاری و سعادت بشریت است. وی تدبیر و تعقل را دو پیام راهگشای قران دانست و با تأکید بر تأسی از آموزه های راهگشای آن فرا روی مسلمان افزود: توطئه های دشمنان اسلام، فضا را در جهان امروز به گونه ای فراهم کرده است که عده ای تروریست پرچمدار" لااله الا الله" شده اند، برای همین مسلمانان باید هوشیار باشند.
ندای حمایت از فلسطین به گوش سران جاهلیت می سد
استاندار البرز با اشاره به حضور پرشور مردم مسلمان و روزه دار در راهپیمایی روز قدس در دفاع از ملت فلسطین گفت: امروز شعار حمایت از مظلومان و دفاع از آنها از کف خیابان های ایران اسلامی به گوش جهانیان رسید و دل مظلومان شاد شد. ندایی که امیدواریم به گوش سردمداران غافل و جاهل برخی کشورهای اسلامی نیز برسد که در کنار صهیونیست ها، مقابل مظلومان فلسطین ایستاده اند.
ملت هوشیار از توطئه های استکبار جهانی باشد
استاندار با بیان اینکه توطئه های استکبار جهانی تمامی ندارد، هوشیاری مسلمان را متذکر شد و ادامه داد: استکبار جهانی بیکار ننشسته و دائم در صدد اختلاف افکنی است، این مسلمانان و سران کشورهای اسلامی و دانشمندان هستند که باید آگاهانه تصمیم بگیرند، راه را در مسیر دشمن طی نکنند و آب به آسیاب دشمن نریزند. وی افزود: هفتاد سال است که دشمنان قرآن، در قلب جهان اسلام و در داخل کشورهای اسلامی، ویروسی سرطانی را جای داده و حمایت و پشتیانی می کنند تا از توسعه اسلام جلوگیری شود و ندای آزادی خواهی به گوش مظلومان نرسد و در همین ایام نیز شاهد هستیم که در کشورهای اسلامی توطئه شان رو به فزونی می گیرد.
دست استکبار پشت پرده جنگ در کشورهای اسلامی
استاندار البرز با اشاره به جنگ های منطقه و حمایت های استکبار از گروه های تروریستی داعش که سرمنشاء اختلاف افکنی در بین مسلمانان و جنگ داخلی شده اند ، تصریح کرد: در عراق جنگ و درگیری دولت و مردم با تروریست هایی که بخشی از کشور را اشغال کرده اند شاهد هستیم، وقایعی که با حمایت در منطقه و پشتیبانی استکبار جهانی و صهیونیست ها به تأمین اسلحه و مهمات شده و پول و بیمارستان های این کشور نیز در اختیار صهیونست ها قرار می گیرد. وی بابیان اینکه چنین وقایعی در تاریخ سوریه، یمن و افغانستان نیز تکرار شده و حمایت دشمنان اسلام از همه نقاط به طرف همین تروریست ها سرازیر شده است،عامل اصلی پشتیبانی دشمن در ایجاد جنگ ها واختلافات کشورهای اسلامی را استکبار جهانی خواند.
ایران جزیره امن منطقه است
نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به این نکته که امنیت ایران اسلامی در چنین شرایطی که منطقه با آن مواجه است، رقم خورده، گفت: خدا را شاکریم در این آتش افکنی ها کشور عزیزمان جزیره امن است، هر چند دشمنان تلاش دارند کشور ایران را هم مورد هجمه قرار دهند. وی افزود: دستگیری تعدادی از تروریست ها در مرزهای کشورمان که در روزهای اخیر از سوی وزیر اطلاعات اعلام شد، مرهون اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) بود که با چشمان بینا توطئه ها را منهدم ساختند.
وحدت در ایران اسلامی متجلی است
استاندار البرز وحدت و انسجام را رمز آرامش جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: پیام وحدت اسلامی، در کشورمان حاکم است و سرلوحه اقدامات مسئولان نظام اسلامی قرار دارد؛ از رهبر عزیزمان که سکان دار هستند تا دولت تدبیر و امید که تلاش و شعار آن بر وحدت و هماهنگی استوار گردیده است. طهائی با اشاره به نامگذاری امسال خاطرنشان کرد: سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده و همه قوا در تلاش هستند تا جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور گام های عملی و استواری برداشته شود. وی افزود: به همین منظور نیز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با مسئولیت معاونت اول رئیس جمهور تشکیل شده و در جلساتی که دولت و سران قوا با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند، همراهی سران قوا مورد تأکید است تا شرایطی که دشمنان ایجاد کرده اند بر طرف شود. استاندار البرز با اشاره به اینکه بیش از سی سال تحریم و 12 سال محاصره اقتصادی شدید را تجربه کرده ایم، ماحصل اقدامات دشمن را ایجاد شرایطی دانست که فارغ التحصیلان دانشگاهی به دنبال شغل مناسب باشند و شاهد تعطیلی واحدهای اقتصادی باشیم، در مجموع اقتصاد کشورمان دچار چالش شود. طهائی گفت:بی تدبیری های گذشته در مدیریت داخلی، دولت را گرفتار مسائل داخلی و خارجی کرده بود که به حول و قوه الهی و با حمایت مردم بزرگوارمان و فضای وحدت بخشی که وجود دارد دولت در بُعد خارجی و هم در بخش داخلی تا کنون موفق بوده است.
تثبیت حقوق هسته ای بزرگترین دستاورد مذاکرات بود
وی با ارائه تحلیلی از اقدامات دولت در بُعد سیاست خارجی افزود:در مذاکرات اخیر،دنیا حقوق هسته ای جمهوری اسلامی را پذیرفت و این بزرگترین دستاوردی بود که با مدیریت دولت و رهبرمان و حمایت ها و صبر مردم عزیزمان توانستیم حقوق مسلم را تثبیت کرده و آنها را مجبور به پذیرش حقوق به حق مان نماییم. وی افزود: با تلاش تیم مذاکره کننده دولت تدبیر و امید،دیوار محکم حصر اقتصادی فرو ریخت و امروز حضور شرکت های بین المللی برای همراهی در توسعه اقتصادی با مدیریت مدیران جمهوری اسلامی ایران را شاهد هستیم. طهائی با اشاره به پیش شرط های کشورمان در صادرات غیر نفتی ادامه داد: شرایط ما در سرمایه گذاری خارجی بر این اساس است که تکنولوژی جدید را وارد کرده و توسعه صادرات غیر نفتی را با قرار گرفتن کالاهای ایرانی در سبد محصولات خارجی بمنظور ارز آوری به کشور شاهد باشیم.
تأکید بر حفظ "انسجام داخلی و وحدت"
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران شهرستان فردیس با تأکید بر حفظ انسجام داخلی و وحدت افزود:اگر ما بخواهیم روی پای خود بایستیم و حق مان را به دنیا ثابت کنیم باید وحدت و قدرت داخلی را حفظ کنیم و اگر قرار باشد حقوقمان را به اثبات برسانیم در سایه تحقق این اصل بوده است.
مقاوم سازی اقتصاد را در عمل اثبات نماییم
نماینده عالی دولت با تببین فلسفه اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی کشور، گفت: تلاش ما بر مقاوم سازی اقتصاد است تا تحت تأثیر جریان ها و تحمیل ها ، قدرت سلطه بر خود را در شرایط سخت داشته باشیم. وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی کشوری محکم در منطقه است که دنیا بر قدرت نظامی ، علمی و فناوری آن اذعان دارد. استاندار البرز با تأکید بر اینکه مقاوم سازی اقتصاد را باید از شعار به عمل ثابت کنیم، افزود: اگر داعیه آزادی خواهی داریم نباید از نفوذ دشمن در این زمینه غافل شویم.استاندار البرز با دعوت مردم به هوشیاری از اختلاف افکنی ها در جامعه و با تحلیلی آسیب شناسی شده از مسائل کشورهای همسایه نظیر روسیه و...گفت: اگر شاهد آن هستیم برخی کشورها دچار اختلاف شده اند این بخاطر ناتوانی،ضعف و دو دستگی بوده که چالش های داخلی را ایجاد کرده موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت. طهائی گفت: زیر سایه تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش های دولت تدبیر و امید انشاء الله بتوانیم فضا را به گونه ای مدیریت کنیم که همچنان در سیاست خارجی موفق شویم در سیاست داخلی هم توفیق شامل حال ما باشد. محور دوم سخنان استاندار به اقدامات دولت در استان و شهرستان فردیس اختصاص داشت.
بالندگی اقتصادی در اولویت کار استان
استاندار البرز با بیان اینکه بالندگی اقتصادی را ملاک کار در استان البرز قرار داده ایم، گفت: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان استقرار دارد و تلاش می شود تا در جای جای البرز، بر اساس توانمندی ها بسترسازی برای ایجاد شغل داشته باشیم و شرایط را به گونه ای فراهم آوریم تا به جای آنکه جوانان ما جویای شغل باشند، تولیدکنندگان پیشگام برای دعوت گیری آنها به کار باشند.
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به تشکیل این ستاد در البرز اظهار داشت: علی رغم فشارهای اقتصادی استکبار جهانی به توفیق خداوند اجازه نداده ایم که واحدهای تولیدی این استان تعطیل شود. وی با اشاره به صدور مجوز فعالیت 2700 واحد تولیدی در این استان ادامه داد: قطع به یقین این واحدهای تولیدی به رونق اقتصادی البرز کمک شایانی خواهند داشت.
جازه ندادیم کارخانه ای در استان تعطیل شود
استاندار البرز در حوزه صنایع نیز با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده دولت در استان گفت: در حمایت از تولید داخلی استان، بیش از322 مورد واحدهای تولیدی مشکل دار در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به رفع موانع تولیدی آنها اقدام شده است. وی با اشاره به اینکه کار این ستاد کماکان در سالجاری ادامه دارد افزود: تلاش مدیران استان در این زمینه بر این اساس بوده که واحدی در استان تعطیل نشود.
بزرگترین بیمارستان استان در فردیس احداث می شود
طهائی در بخش پروژه های عمرانی نیز از اهتمام دولت برای احداث بیمارستان در شهرستان فردیس خبر داد و گفت: اقدامات لازم انجام شده تا یکی از بزگترین بیمارستان های استان در فردیس تأسیس شود.
استقلال شهرداری و شورای شهر فردیس در آینده نزدیک
وی در خصوص موضوع استقلال شهر فردیس و تأسیس شهرداری نیز بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و دستوری که از وزیر کشور اخذ شده است، انشاالله در انتخابات آینده، شورای شهر و شهرداری این شهرستان بصورت مستقل تأسیس خواهد شد تا با مدیریت واحد شهری و استقلال کامل، مسئولان و مردم جهت عمران و آبادانی این منطقه تصمیم سازی کنند و شاهد رونق و توسعه شهرستان فردیس باشیم.
آزاد راه تهران - شمال نوروز 96 زیر بار ترافیک می رود
استاندار البرز در محور سوم سخنان خود ضمن اشاره به تکمیل اسناد مطالعاتی استان که راهگشا در تصمیم گیری های کلان البرز طی سالهای آتی خواهد بود و در تحولات نیز دستخوش تغییر نخواهد شد، از روند تکمیل برخی از پروژه های عمرانی ملی هم در استان خبر داد و گفت: به جهت شرایط دسترسی البرز به راه های مواصلاتی کشور تنها در تعطیلاتی بیست روزه شاهد 29 میلیون تردد از جاده های این استان بودیم، به منظور آسایش حال مردم، با تسریع بخشی در تکمیل پروژه های عمرانی در حوزه راه، طرح ملی آزاد راه تهران – شمال با نوید معاون اول رئیس جمهور، بهار سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت. وی با اشاره به روند اجرای طرح احداث کنار گذر شمالی در ورودی استان بیان کرد: در ادامه بزرگراه شهید خرازی و همت که به گلوگاه پل کلاک و فردیس ختم می شود،در ورودی استان با احداث کنار گذر شمالی بخشی از بار سنگین ترافیکی این محدوده در آینده نزدیک کاهش خواهد داشت و ترافیک شمال و غرب کشور را تعدیل می کند.استاندار البرز در ادامه با مروری دگر بار بر اهم سخنان خود در روز جهانی قدس و لزوم تکریم دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی که با نامگذاری چنین روزی از سوی امام راحل بنیان نهاده شد و با تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی جان دوباره گرفت و پیام آزادی بخشی که برای جامعه جهانی و مردم مسلمان فلسطین داشت. در بحث سیاست خارجی نکاتی را نیز متذکر شد.
تأکید بر افزایش قدرت نمایندگان ایران در مجامع جهانی
طهائی با اشاره به اینکه اقتصاد و سیاست از یکدیگر جدا نیست و پیوسته ای با علت و معلول است، گفت:اگر به دنبال استحکام اقتصادی و سیاسی هستیم و می خواهیم در جامعه جهانی از حقوق ما دفاع شود باید پشتیبان دیپلمات های کشورمان باشیم. اگر قدرت نمایندگان ما در جامعه جهانی تقویت شود در دفاع از حقوق ما مقابل دشمنان انقلاب اسلامی پا برجا تر خواهیم بود. وی افزود:اقتصاد و سیاست، در زندگی فرد فرد جامعه تأثیر دارد بنابراین تلاش دولت ایجاد رفاه و آسایش و رونق تولید، مقاوم سازی اقتصاد در مقابل هر توطئه ای است. استاندار البرز همچنین با اشاره به روند سیر نزولی درآمدهای نفتی کشوربه 50 دلار طی سه سال اخیر، تصریح کرد:دشمن هنوز در جَنگ اقتصادی است، بنابراین باید مستحکم تر از پیش در مقابل قدرت های جهانی عمل کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود