24 تیر 1395
شماره خبر: 166356

خط ۴ حصار کرج یک گسل اجتماعی بالقوه است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

خط ۴ حصار کرج یک گسل اجتماعی بالقوه است


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: خط ۴ حصار کرج یک گسل اجتماعی بلاقوه است چرا که در جوار پایتخت و در قلب استان البرز قرار دارد.
حمیدرضا عسگری مورودی در سومین جلسه ستادساماندهی امور جوانان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سه منطقه مصوب سکونتگاه های غیر مجاز در استان البرز وجود دارد. وی با بیان اینکه علاوه بر سه مناطق مذکور، ۲۸ منطقه مستعد دیگر در این بخش شناسایی شده است، افزود: اکنون خط ۴ حصار یک گسل اجتماعی بلاقوه است چرا که در جوار پایتخت و در قلب استان البرز قرار دارد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز خاطرنشان کرد: مناطق سهرابیه و اختر آباد نیز از جمله مناطق سکونتگاهی غیر مجاز استان به شمار می روند که به لحاظ جمعیتی قابل توجه هستند. عسگری مورودی گفت: مردم ساکن در این مناطق در شرایطی زندگی می کنند که دسترسی آنها به سرانه ها بهداشتی، آموزشی و غیره از خط فقر پایین تر است همچنین در بخش جوانان نیز اوضاع به مراتب بدتر است. وی افزود: سرانه فضای ورزشی در البرز به ازای هر نفر ۳۷ سانتی متر بوده که این امر در مناطق حاشیه نشین به مراتب کمتر است بنابراین عزم ملی را برای ساماندهی این مناطق می طلبد. مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز در پایان با اشاره به اهمیت اقدامات سازمان های مردم نهاد در مناطق حاشیه ای اضافه کرد: روند رو به رشد مهاجرت به استان البرز از سال ۸۰ به بعد چشمگیرتر بوده و موضوع نگران کننده در این بخش مصرفی بودن جامعه مهاجران البرز است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود