27 تیر 1395
شماره خبر: 166496

بزرگترین شهرک داوریی کشور آماده بهره‌برداری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بزرگترین شهرک داوریی کشور آماده بهره‌برداری است


فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه شهرک دارویی برکت، بزرگترین شهرک دارویی مختص به شرکت‌های دارویی کشور است گفت: درحال حاضر 95 درصد از زیرساخت‌های این شهرک به اتمام رسیده است و تا سال 98 حدود 130 شرکت تولید دارو و فرآورده‌های دارویی در آن مستقر خواهند شد.
ابوالقاسم پالیزگیر گفت: شهرک دارویی برکت به عنوان بزرگترین و مهمترین منطقه ویژه اقتصادی دارویی در کشور است که اخیرا هم لایحه دولت برای تبدیل شدن این شهرک به منطقه ویژه اقتصادی به مجلس ارسال شد که امیدواریم در مجلس به تصویب برسد. وی با بیان اینکه قرار است بیش از 130 واحد تولیدی مختص دارو و فرآورده های دارویی تا سال 98 در این مجموعه مستقر شود، افزود: البته در حال حاضر چهار واحد تولیدی در این مجموعه فعالیت می‌کنند. فرماندار ساوجبلاغ اضافه کرد: دو واحد از چهار مجموعه فعال در شهرک برکت خصوصی و دو واحد نیز دولتی بوده که به ساخت پنی سیلین مشغولند.
پالیزگیر به جلسات دستگاه‌های اجرایی ساوجبلاغ با هیات مدیره شهرک دارویی برای رفع مشکلات این شهرک اشاره و اعلام کرد: تا کنون جلسات خوبی با مجموعه هیات مدیره برگزار کرده ایم تا اگر مشکلی داشته باشند را رفع کنیم. این مسئول یکی از مشکلات اصلی این شهرک را راه دسترسی عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی شهرک برکت مسیر اصلی شهرک به خصوص بحث آسفالت آن است که باید با همکاری دستگاه‌های مختلف حل شود. پالیزگیر افزود: در همین راستا با دستگاه های دولتی و شهرداری‌ها هماهنگی های انجام داده‌ایم تا این مشکل حل شود. فرماندار ساوجبلاغ ادامه داد: در هر حال ما آمادگی داریم هر کاری انجام دهیم تا این مجموعه زودتر راه اندازی شود. وی در پایان اعلام کرد: مجموعه مدیریت شهرک وظیفه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واحدهای تولیدی را دارد و این کار به اتمام رسیده است یعنی بیش از 95 درصد از زیرساخت ها چون گاز، آب، برق اینترنت، تلفن و ... تکمیل شده و بدون هیچ مشکلی آماده استقرار 130 واحد تولید دارو و فرآورده‌های دارویی است که طبق هدفگذاری تا پایان سال 98 انجام خواهد شد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود