4 مرداد 1395
شماره خبر: 167053

بانوان در زمینه آموزش، تحکیم بنیان خانواده و کاهش مسائل و آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بانوان در زمینه آموزش، تحکیم بنیان خانواده و کاهش مسائل و آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنند


فرماندار فردیس در نشست با مشاورین امور بانوان استانداری البرز که در فرمانداری برگزار شد بر برنامه ریزی و تلاش جدی بانوان در زمینه آموزش، تحکیم بنیان خانواده و کاهش مسائل و آسیب های اجتماعی تأکید کرد.
در این نشست فرماندار فردیس ضمن بیان نقش موثر زنان در حوزه های مختلف جامعه، بر برنامه ریزی جدی آنان در زمینه آموزش، تحکیم بنیان خانواده و کاهش مسائل و آسیب های اجتماعی تأکید کرد و افزود: امور بانوان می تواند با استفاده از پتانسیل آموزش و پرورش که با توجه به حضور دانش آموزان و والدین آنها بیش از نیمی از جمعیت شهرستان را در بر می گیرد، بسیاری مسائل را آموزش دهد و زمینه فرهنگسازی مناسب و رفع بسیاری از آسیب های اجتماعی را فراهم نماید. وی افزود: در گذشته استفاده بانوان از دخانیات در خفا بود و متأسفانه اکنون در خودروها و پارک ها شاهد استفاده بانوان از دخانیات هستیم. امور بانوان باید با برگزاری جلسات شاد در محافل اجتماعی و استفاده از هنرمندان در زمینه های مختلف، به فرهنگسازی صحیح و آگاه سازی جامعه از مخاطرات و آسیب های اجتماعی کمک کند.
مهندس علی زمانی همچنین با بیان اینکه بانوان می توانند در اشتغال و رونق اقتصادی حتی در محیط خانه تأثیر گذار باشند گفت: بانوان می توانند با انجام کارهای هنری و ایجاد صنایع دستی، در ترویج هنر ایرانی- اسلامی نقش آفرینی کرده و با همکاری ادارات صنعت ، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ایجاد بازار فروش محصولات خود در رونق اقتصادی نیز سهیم شوند. وی ضمن تأکید بر نقش موثر بانوان در مدیریت خانواده و سپس جامعه بیان کرد: اگر در کشورمان افرادی مثل سرداران بزرگ جنگ، علما، مراجع، روحانیون، هنرمندان و ... هستندکه به وجودشان افتخار می کنیم، به دلیل مدیریت صحیح مادران در خانواده است که می توانند با تربیت چنین افرادی بر صنعت، اقتصاد، علم ، مذهب و روح اعتقادی جامعه اثر گذار بوده و زمینه پیشرفت جامعه و پرورش نسلی آینده ساز را در جامعه فراهم کنند. فرماندار فردیس همچنین گفت: حضور زنان در جامعه نیازمند صبر و بردباری آنهاست که امیدواریم شاهد حضور پررنگ بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی باشیم .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود