4 مرداد 1395
شماره خبر: 167111

تلاش دوساله دولت برای رفاه حال مردم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تلاش دوساله دولت برای رفاه حال مردم


استاندار البرز دستاوردها و خدمات دولت یازدهم را طی دو سال اخیر در جهت رفاه حال مردم، گسترش و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی و رونق تولید و سرمایه اعلام کرد.
«سیدحمیدطهائی» در آیین گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه کشور که در مصلی شهرستان فردیس برگزار شد،در جمع ائمه جماعات و مردم اظهار داشت:قدرت امروز، قدرت اطلاعات است، امروزه با کوچکترین اطلاعیه و پیام اتفاقات مهمی رخ می دهد بنابراین تأثیر رسانه های مجازی در دنیای امروز مشهود است. وی با بیان اینکه زبان جدید، گفتمان جدید و امکانات جدید را می طلبد، افزود: باید تلاش کرد از این تجهیزات به نفع ارزشهای اسلام، پیام انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط رساند.
اتصال 80 دستگاه استان به مرکز واحد داده های اطلاعاتی
استاندار البرز با اشاره به اینکه در حوزه اطلاع رسانی سرمایه گذاری های خوبی انجام شده است، گفت: مرکز داده های استان با تجمیع اطلاعات کلیه سازمان ها و دستگاه ها، بخشی از خدمات مورد نیاز مردم را تأمین خواهد کرد و از ترددهای درون شهری خواهد کاست. طهائی سرعت در انتقال اطلاعات و کاهش حجم مراجعه به دستگاه ها را از مزیت شبکه مرکزی داده های استان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 80 دستگاه استان به سیستم الکترونیکی مجهز شده اند و مکاتبه کاغذی جای خود را به مکاتبه مجازی داده است.
افزایش 1200 تخت بیمارستانی، به سرانه های بهداشتی و درمانی استان
نماینده عالی دولت در استان محور دیگری از سخنان خود را به سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و رهاوردهای آن برای استان اختصاص داد. طهائی گفت: در طول تاریخ شکل گیری استان البرز سهم این استان از تخت های بیمارستانی 900 تخت بود. وی افزود: در حالی که میانگین و متوسط کشور برای هر نفر به ازای 1000 نفر در کشور 1/6 تخت است، در استان البرز این رقم به زیر نیم درصد می رسید که به همت مسئولان و حمایت های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخشی از این خلاء ها برطرف شد. طهائی اعلام کرد: تا پایان سالجاری 1200 تخت به 900 تخت بیمارستانی اضافه می شود و این ماحصل تلاش های دولت تدبیر و امید در ارتقاء سطح سرانه های بهداشتی و درمانی در این استان بوده است. استاندار البرز ایجاد 120 تخت تخصصی ویژه آی.سی.یو و دیالیز با مدرن ترین امکانات و تجهیزات، راه اندازی 22 خانه بهداشت و مراکز درمانی در محروم ترین نقاط استان را از تلاش های انجام شده در این حوزه برشمرد. وی با بیان اینکه امروزه ملاک و شاخصه دولت ها میزان پوشش دهی سطح بیمه است،تصریح کرد: همت دولت برای تحت پوشش قرار دادن کل کشور زیر چتر بیمه اتفاق بزرگی در مسیر رفع محرومیت زدایی اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است.
استاندار البرز در محور دیگری بخشی از گشایش های اقتصادی بعد از برجام را مورد اشاره قرار داد.
تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی در استان
استاندار البرز با اشاره به تلاش هایی که در جهت رونق تولید و رفع موانع صنایع استان صورت گرفته است، گفت: ظرف دو سال اخیر اجازه ندادیم که واحد تولیدی در استان تعطیل شود. برگزاری جلسات مشترک و حضور میدانی در کارخانجات و واحدهای تولیدی سبب شد تا 150 واحد تعطیل مجدد توسعه ظرفیت پیدا کنند و بخش قابل توجهی از سهم اشتغال محقق شود.
سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در البرز طی دو سال
طهائی همچنین حجم سرمایه گذاری خارجی از پس از برجام را در کل استان 500 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: هفته گذشته فاز نخست بخشی از این طرح های سرمایه گذاری شده افتتاح شد که در جهت توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال گام مثبتی بشمار می رود. وی در پایان خاطرنشان کرد: بنای کار را بر آن نهاده ایم تا در مسیر اجرای منویات مقام معظم رهبری، تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت تدبیر و امید حرکت کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود