13 مرداد 1395
شماره خبر: 167640

اطمینان دارم، که دولت روحانی به صورت جدی در دوره بعد تکرار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اطمینان دارم، که دولت روحانی به صورت جدی در دوره بعد تکرار می شود


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به دستاوردهای بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران در دولت دکتر حسن روحانی ، گفت: ایران در اوج قدرت و اقتدار " برجام " را پذیرفت و دستاورد های آن محو سایه جنگ و لغو تحریم های ظالمان علیه کشور ما بود.
دکتر محمد تقی ایرانی روز دوشنبه در بازدید از دفتر روزنامه پیام سپیدار پیرامون وضعیت کشور بعد از برجام و نیز مسائل و مشکلات ایران کوچک ( کرج ) به بیان دیدگاه های خود پرداخت .
وی با اشاره به فرایند تصویب و پذیرش برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت : آنچه که قانون شده و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و دولت، مجلس و شورای امنیت ملی آن را تصویب کرده اند برای تمامی مسئولین قانون است که باید برای اجرای آن تلاش کنیم حال چرا عده ای درصدد مخالفت با برجام برآمده اند و نمی خواهند اجرا شود، خودشان باید پاسخگو باشند .
ایرانی افزود: ما نمی توانیم فضایی که در جامعه ایران و بین الملل پیش آمده و با اقتدار جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است را انکار کنیم. ما در اوج قدرت به این توافق رسیدیم قدرتی که در منطقه نشان دهنده این است که نادیده گرفتن جمهوری اسلامی یعنی از دست رفتن خیلی از فرصت ها برای خاورمیانه از این رو ایران به عنوان محور مقاومت و محور دفاع از صیانت اسلام و منطقه عملکرد خوبی در منطقه دارد. معاون استاندار البرز ادامه داد: شاید بتوان گفت در طول تاریخ انقلاب اسلامی و یا قبل از آن این دپیلماسی فعال و این اقتدار بین المللی کمتر اتفاق افتاده است. هم اینک ایران از جایگاه فعال در حوزه دیپلماسی برخودار است از این رو در هر فضایی که لازم است جمهوری اسلامی تاثیر خود را می گذارد.
وی با بیان اینکه امروز ایران در سوریه و عراق حرف اول را می زند بیان کرد: کشورهایی مثل روسیه، ترکیه و آمریکا منفعلانه درگیر فعالیت هایی هستند که ایران در منطقه انجام می دهد در این راستا برای حفظ ساختار سوریه ، برای حفظ حکومت عراق ، برای حفظ حاکمیت بحرین برای حفظ حاکمیت مردم ترکیه همه محتاج نگاه مثبت ایران هستند در این راستا این همان سیاستی علمی و اصولی است که ایران قبل از برجام و بعد از آن انجام می دهد.
دکتر ایرانی خاطر نشان کرد: در شرایط بحرانی 6 قطعنامه علیه جمهوری اسلامی صادر شد و ایران در آستانه یک جنگ قرار گرفت اما اینکه عده ای گمان می کنند با اتفاقی که افتاد و برجامی که انجام شد تمامی مشکلات حل می شود که این اشتباه بزرگی است . وی افزود:اشتباه این است که یک عده ای آمدند گفتند اگر برجام انجام بشود بیکاری ریشه کن می شود. چه کسی گفته برجام به تنهایی مشکلات اقتصادی ما را حل می کند. در بحث اقتصادی، دنیا از جمله اروپا با مشکل روبروست است از این رو ما چگونه دلخوش به اروپا بشویم؟ ما دلخوش به آمریکا بشویم که در لجن زاری که با تکفیرها ، سلفی ها و این تروریست هایی که خود ساخته است گیر افتاده؟ نه ما می گویم این هم یک فضا ست که برای بهبود اقتصاد کشور به این فضا نیاز داشتیم ما باید یک تعامل و تکنولوژی با دنیا برقرار کنیم که حداقل نفتی را که صادر می کنیم بتوانیم پولش را بگیریم.
فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به برداشتن تدریجی تحریم های ظالمانه ، گفت : دولت بنایش این بود که موانع اقتصاد را از پیش رو بردارد هم اینک هم چیزی به نام ساختار تحریم علیه جمهوری اسلامی در دنیا وجود ندارد خصوصا تحریم های هسته ای البته شاید بعضی از تحریم ها از دوره مصدق هم مانده باشد تحریم های که دولت انگلیس در زمان مصدق به ایران تحمیل کرده بود اما آن تحریم ها همچنان باقی است و ما نمی دانیم از این رو قرار نبود ما این تحریم های زمان مصدق را هم برداریم. اینها یک سری مسایلی است که عده ای آن را در رسانه ها، افکار عمومی، شبکه های اجتماعی، مطرح می کنند و سازمان یافته هستند ولی متاسفانه تیم رسانه ای دولت ضعیف است و نمی تواند خیلی خوب پاسخگو باشد.
ایرانی با اشاره به اینکه برخی می گویند دولت وعده داده است ظرف 100 روز مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری را حل می کند گفت: آیا این حرف قابل پذیرفتن است که ظرف 100 روز تمامی مشکلات حل شود؟ دولت گفته بود هر 100 روز گزارشی از فضای ایجاد شده در امر اقتصاد می دهد، نگفته بود که ظرف 100 روز مشکل بیکاری را حل می کند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته دولت روحانی در بحث بهداشت و درمان گفت: تا قبل از دولت روحانی 70 الی 80 درصد هزینه درمان در بیمارستان های دولتی توسط بیمار پرداخت می شد که با اجرای طرح بیمه سلامت بیمار 7 درصد هزینه درمان را پرداخت میکند که این تحول بزرگی در بخش بهداشت و درمان کشور است.
ایرانی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت : برخی می خواهند با سیاه نمایی در سال آخر دولت اول روحانی فضاسازی کنند. این ها می خواهند دولت را بکوبند و نگذارند دولت به وظایفی که دارد عمل کند. من با قاطعیت می گویم که استان البرز آمار خوبی در رای دادن به روحانی داشته است. استان البرز رای اول و بالایی در انتخابات ریاست جمهوری داشت.مردم کرج در انتخابات ریاست جمهوری مثل کل کشور رای خیلی خوب و مناسب و انتخاب خوب می کند. من به اطمینان می گویم که دولت روحانی به صورت جدی در دوره بعد تکرار می شود چون آقای روحانی رقیب جدی ندارد زیرا اگر رقیب جدی داشت در مدت این 4 سال می دیدم. هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان گزینه بهتر و جدی تر از روحانی ندارند. چون علی رغم توفیقات بین المللی و هم توفیقات اقتصادی، آقای روحانی با همه فشارها و تنگناهای که علیه دولت بوده است به موقع و خوب عمل کرده است به ویژه در پایین آوردن تورم دولت روحانی کار بسیار انقلابی انجام داده و نرخ تورم را از 43 درصد به 11 درصد کاهش داده است . فضای عمومی کشور هم نگاهش به غیر از آقای روحانی نیست و نگاه ها کاملا متوجه شخص آقای روحانی است و انتظارشان این است که همین رویه بهتر از دولت اول ادامه پیدا کند. من فکر می کنم کابینه دوم آقای روحانی جوان تر، انقلابی تر و به روز تر خواهد بود.
این گزارش می افزاید: فرماندار ویژه شهرستان کرج در سخنان خود همچنین به مسائل و مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی ایران کوچک ( کرج ) نیز پرداخت و گفت : ما ، در استان مساله مهاجرت پذیری ، حضور اتباع بیگانه ، سکونتگاه های غیر مجاز، پروژه های نیمه تمام و ... را داریم که برای سر و سامان دادن به آنها در تلاش هستیم .
گفتنی است دیدگاههای معاون استاندار و فرماندار ویژ ه شهرستان کرج درخصوص مسائل مختلف شهرستان کرج که در بازید از روزنامه پیام سپیدار مطرح شد ، در خبرهای تکمیلی خواهد آمد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود