18 مرداد 1395
شماره خبر: 167947

در تکمیل سازه های سبک و معماری نوین از انرژی خورشیدی استفاده شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

در تکمیل سازه های سبک و معماری نوین از انرژی خورشیدی استفاده شود


استاندار البرز با بیان اینکه امروزه دنیا به سمت استفاده از فضای افقی به جای اراضی،در اجرا و تکمیل طرح ها پیش می رود،گفت: بمنظور صرفه جویی در وقت و هزینه،برای تکمیل ساختمان های اداری و سازه ها و بناها، از ظرفیت انرژی خورشیدی و سازه های سبک نیز استفاده شود.
"سیدحمیدطهائی "در بازدید از پروژه ورزشی انقلاب و بررسی طرح های شورای فنی استان اظهارداشت: شورای فنی یکی از شوراهای استان با اختیارات بالاست و از لحاظ اجرایی از جمله شوراهای توانمند محسوب می شود که در تصمیمات نقش آفرین است بنابراین در این بخش باید از اختیارات شورا حداکثر استفاده را ببرید. وی با اشاره به بازدید اخیر خود از یکی از طرح های سازه ای پیش ساخته که توسط بخش خصوصی به اجرا درآمده است، گفت:این طرح با 90 درصد سرمایه گذاری ایرلندی در مسیر ساخت و ساز قرار داشت که استانداردهای بین المللی در آن اجرا می شد،بنابراین می توان از مشابه طرح های مذکور در تکمیل طرح ها و پروژه های فنی استان استفاده کرد. طهائی با بیان اینکه اجرای طرح های نوین در تکمیل سازه ها باید مورد توجه قرار گیرد،گفت: نیاز است که در تکمیل سازه ها وبناها از ظرفیت انرژی خورشیدی استفاده شود چرا که اجرای این طرح ها صرفه جویی در طرح ها و انرژی است.استاندار البرز با تاکید بر لزوم بازنگری در طرح های شورای فنی افزود: شورای فنی باید دقت نظر ویژه ای در اجرای طرح های سازه ای و زیرسازی پروژه ها داشته باشد و لازم است در این زمینه کمیته نظارت مشابه طرح ها را عملیاتی سازد. طهائی ادامه داد: تحقق این امر علاوه بر سرعت عمل،صرفه جویی در وقت و هزینه به همراه خواهد داشت.استاندار البرز تقویت بدنه کارشناسی در حوزه مهندسی سازه را مورد تاکید قرار داد و گفت: طی کردن دوره های تخصصی و آموزش مهندسان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ضعف آموزش گاهی لطمه به بیت المال و سیستم و بدنه دستگاه های اداری در بر دارد. وی با انتقاد از ضعف آموزش در دستگاه ها برگزاری دوره های آموزشی دوره ای را در بخش های مختلف الزام آور دانست و گفت: البرز استانی تازه تاسیس است و پرسنل دستگاه ها باید آموزش تخصصی ببینند. استاندار البرز اهلیت، توانمندی و تخصص پیمانکاران در اجرای پروژه ها را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر در بدو واگذاری طرح ها پیمانکاران دقت نظر ویژه ای داشته باشند در ادامه دچار مشکل نخواهند شد. وی در پایان افزود: تکمیل پروژه های عمرانی استان رقابتی فراگیر بین دستگاه های اجرایی است که مدیران نباید از آن جا بمانند.
گفتنی است، در این بازدید علاوه بر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،فرماندار کرج و جمعی از مدیران کل استان نیز استاندا را همراهی کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود