31 مرداد 1395
شماره خبر: 168717

200کلاس البرز مهیای مهرماه

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

200کلاس البرز مهیای مهرماه


استاندار البرز با اشاره به اقدمات دولت در توسعه سرانه های آموزشی استان اعلام کرد: کلاس های درس استان البرز در دولت یازدهم به یک هزار و 131 کلاس رسیده است و 200 کلاس نیز بزودی در مهرماه مهیای استفاده دانش آموزان خواهد شد.
«سیدحمیدطهائی» در"چهل و چهارمین" جلسه «شورای آموزش و پرورش» استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دوتن دولتمردان و معلمان شهید، شهیدان رجائی و باهنر ، با بیان اینکه رشد جمعیت استان بالاتر از 3 درصد رشد جمعیت در کشور است به اقدامات انجام شده طی دو سال آغاز بکار دولت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: به همت دولت تدبیر و امید در استان البرز تعداد کلاس های درس استان طی دو سال اخیر به یک هزار و 131 کلاس درس رسیده است و 200 کلاس درس جدید نیز در مهرماه 59-96 مهیای پذیرش دانش آموزان خواهد بود.
تحصیل 433 هزار دانش آموز در استان
وی با اشاره به آمار دانش آموزان استان خاطرنشان کرد: 433 هزار دانش آموز در مقاطع پیش دبستانی و دبیرستان در این استان مشغول به تحصیل هستند و تمام تلاش و امکانات شهرداری ها را برای افزایش سطح سرانه های آموزشی استان بکار گرفته ایم با این وجود هنوز هم مدارس با وجود دو شیفت مواجه هستیم.
تراکم کلاس درس در البرز 32 نفر
رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تراکم کلاس درس در کشور 22 نفر است و این رقم در البرز به 32 نفر می رسد، افزود: در این مدت زمین های دولتی متعددی برای توسعه سرانه های آموزشی اختصاص پیدا کرده است.
تحقق 70 درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش البرز
وی با اشاره به اینکه تا کنون 70 درصد مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش استان عملیاتی شده است، این شورا را از جمله شوراهای فعال استان خواند و افزود: این شورا با دعوت از وزیر آموزش و پرورش نیز تلاش های زیادی برای دریافت کمک های ویژه کسب کرده است. استاندار البرز در بخش دیگری حفظ احترام و تکریم معلمان را مهم خواند و تصریح کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا نحوه برخورد با معلمان ویژه و با احترام است و باید در مسیر حفظ کرامت این قشر اهتمام ویژه ای شود.
سرمایه گذاری تحصیلی، سرمایه گذاری آینده است
وی همچنین توجه به امر آموزش و یادگیری از کلیدی دانست و افزود: سرمایه گذاری تحصیلی برای نسلی که آینده ساز کشور است یک الزام بشمار می رود و اولیا در این جهت نیز از هیچ تلاشی فرو گذار نباشند.



ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود