31 مرداد 1395
شماره خبر: 168744

وجود ۱۳۳ هزار بیکار در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

وجود ۱۳۳ هزار بیکار در البرز


در کارگروه اشتغال استان البرز به وجود ۱۳۳ هزار بیکار در استان اشاره شد که ۸۸ درصدشان فاقد مهارت هستند.
عبادالله کامکار در کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه تبلور تمامی زحمات و جلسات کارگروه های استان است. وی با بیان اینکه اشتغال مسئله حائز اهمیتی است چرا که حاصل رنج تمام مجموعه ها در اشتغال گنجانده شده است، افزود: اگر بستر درست و مناسبی برای اشتغال فراهم کنیم به نتیجه مد نظر می رسیم چرا که در صورت کم توجهی تمامی هزینه های گذشته هدر می رود. وی با اعلام اینکه در صورت عدم توجه به بحث اشتغال جوانان سایر کشور ها از این ظرفیت بالقوه استفاده می کنند، گفت: باید پاسخگوی اشتغال جوانان در جامعه باشیم.
۶۶۵ هزار شاغل در استان البرز وجود دارد
در ادامه اسماعیل خلیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: وضعیت اشتغال استان خیلی وخیم نیست، این امر در قیاس با سایر استان ها در جایگاه خوبی به سر می برد.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تراز اشتغال البرز ضمن حفظ اشتغال موجود، مثبت است، تصریح کرد: ۶۶۵ هزار شاغل در استان البرز وجود دارد که از این میزان ۸۷ درصد را آقایان و ۱۳ درصد را بانوان تشکیل می دهند. خلیلی با اشاره به اینکه ۱۳۳ هزار بیکار در استان البرز وجود دارد که ۹۷ هزار نفر آن را آقایان تشکیل می دهند، گفت: سال گذشته تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی در البرز ۲۹۲ هزار نفر بوده که از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۴۰ هزار نفر نیروی شاغل اضافه شده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با بیان اینکه در فروردین ۹۲ حدود ۱۵ هزار نفر مقرری بگیر داشتیم، گفت: اسفند سال ۹۴ حدود ۱۱ هزار و ۴۳۷ مقرری بگیر داشتیم. وی با اعلام اینکه استان البرز وضعیت اشتغال خوبی دارد، در حوزه بازار کار ۲۳ دفاتر موسسه شغلی در سطح استان داریم، بیان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار خانم و ۲۳ هزار آقا به این کاریابی ها مراجعه کرده اند.
اجرای طرح تکاپو در استان البرز
خلیلی تصریح کرد: در مجموع ۳۲ هزار و ۵۸۹ نفر به این کاریابی ها مراجعه کردند که توانستیم برای ۸ هزار در شرکت و کارخانه ها اشتغال ایجاد کنیم. وی با تاکید بر اینکه متاسفانه ۸۸ درصد متقاضیان کار در استان البرز فاقد مهارت هستند که فارق التحصیلان دانشگاهی و دیپلمه ها را نیز شامل می شود، گفت: بیکاران جویای کار باید باید برای کسب مهارت به سمت سازمان آموزش فنی و حرفه ای هدایت شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ هزار و ۴۴۶ نفر برای اشتعال مراجعه کردند که تنها ۲ هزار و ۱۰۰ نفر مشغول کار شدند. وی گفت: طرحی تحت عنوان تکاپو به منظور شناسایی وضعیت های شغلی و نیازهای کار در استان البرز اجرا می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود