8 مرداد 1394
شماره خبر: 146431

۸۸ درصد از جویندگان کار البرزی در سال جاری «بی مهارت» بودند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۸۸ درصد از جویندگان کار البرزی در سال جاری «بی مهارت» بودند


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: در سال جاری ۸۸ درصد جویندگان کار در استان البرز «بی مهارت» و فقط ۱۲ درصد از این تعداد دارای مهارت بوده اند.
اسماعیل خلیلی در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که در محل استانداری البرز برگزار شد ضمن بیان مطالب فوق افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر در سامانه ثبت نام متقاضیان جویای کار ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۰ هزار نفر از استان البرز ثبت نام کرده اند. وی با اشار به اینکه ۳۲۸ هزار نفر از کل این آمار دارای مدرک کارشناسی و ۲۴۴ هزار نفر فوق مدرک مذکور را دارا هستند، توضیح داد: عدم تطابق مدارک موجود با وضعیت بازار کار نیز یکی دیگر مشکلات مشهود این حوزه است. وی نرخ بیکاری استان را در سال گذشته ۱۱.۷ درصد و این مهم را در سال جاری ۱۹ درصد عنوان کرد. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با ابراز اینکه تنها ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی واقع در استان فعالیت دارد عدم توانمدسازی نیروی کار را مهمترین نقص این حوزه عنوان کرد.
رغبتی برای گرفتن وام وجود ندارد
خلیلی در جای دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی گمان می کنند که تنها مشکل موجود در وضعیت اشتغال عدم وجود تسهیلات بانکی در این رابطه است، تصریح کرد: باید توجه کنیم که در این رابطه منابع بانکی وجود دارد ولی صاحبان صنایع هیچ رغبتی برای دریافت آن ندارند. وی اضافه کرد: البته وجود مسئله یاده شده منطقی است چرا که واحدهای تولیدی نمی خواهند زیر وام های با سودهای کلان بروند. خلیلی با بیان اینکه تا زمانی که نتوانیم در حوزه آموزش های مهارت های فنی نیروی کار، دستاوردی داشته باشیم نخواهیم توانست در حوزه اشغال بهبودی ایجاد کنیم، افزود: تتوانمندسازی نیروی کار باید مهترین هدف کارگروه اشتغال باشد. به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در سال جاری ۸۸ درصد جویندگان کار در استان البرز «بی مهارت» و فقط ۱۲ درصد از این تعداد دارای مهارت بوده اند. ارزیابی ارائه شده نشان می دهد که در سال ۹۳ و ۹۲ نیز بیشتر افراد جویای کار فاقد مهارت های لازم برای این مهم بوده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود