3 شهریور 1395
شماره خبر: 168928

بازار سرمایه برای جذب سرمایه گذاری خارجی در البرز آماده است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بازار سرمایه برای جذب سرمایه گذاری خارجی در البرز آماده است


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز گفت: ورود سرمایه‌گذاری خارجی از طریق بازار سرمایه امکان پذیر است و این بازار می‌تواند به شکل بازوی قدرتمندی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی عمل کند.
عبادالله کامکار در نشست خبری اصحاب رسانه و مدیران اقتصادی استان البرز که در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداست یاد و خاطر شهدای هفته دولت، اظهار کرد: اطلاع رسانی خدمات در عرصه اقدامات دولت و سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی ضروری است و این مهم باید مورد توجه اصحاب رسانه و مسئولان قرار گیرد. وی افزود: اطلاع رسانی درست در این بخش؛ زمینه سرمایه گذاری در عرصه های گوناگون را بیش از گذشته فراهم می کند.
۱۱ سرمایه گذاری خارجی در البرز به ثمر نشست
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز با بیان اینکه در زمینه سرمایه گذاری با رشد 34 درصدی مواجه بوده ایم گفت: خوشبختانه بحث سرمایه گذاری استان قابل توجه بوده است و از 16 سرمایه گذار خارجی که به البرز مراجعه کرده 11 سرمایه گذاری خارجی به ثمر رسیده است. وی خاطرنشان کرد: بدون شک درصدد رفع مشکلات و موانع بر مسیر راه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در بخش های مختلف هستیم چرا که تحقق این مهم بستر بهبود وضعیت اقتصادی کشور را ایجاد می کند. کامکار با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان البرز با جدیت هر چه تمام تر در راستای رفع موانع تولیدکنندگان وارد عمل شده و فعالیت های خوبی را در این زمینه به منصه ظهور گذاشته است،تصریح کرد: ابعاد مختلف صادرات و واردات استان صنعتی البرز باید مورد بررسی قرار گیرد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز با تاکید بر اینکه پرونده های مالیاتی بسیاری از کارخانه و شرکت های فعال در البرز از تهران به استان البرز منتقل شده است، افزود: با رفع مشکلات این دسته از شرکت ها بدون شک شرکت های فراوانی نسبت به انتقال پرونده های خود اقدام خواهند کرد.
بیش از 4 هزار میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در البرز
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان البرز گفت: تا کنون 4002 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی با حضور 9 شرکت در استان محقق شده است و 6 شرکت از مجموع 9 شرکت یاد شده در استان مستقر شده اند.
مدیرکل اقتصاد دارایی البرز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه بر اساس آمار دریافت شده رتبه استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی ۴ است که موقعیت قابل توجهی است، گفت: مطالعه فرصت سرمایه گذاری، ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و معرفی نمایندگان دستگاه های اجرایی به این پنجره برای بیان مشکلات از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده محسوب می شود. وی افزود: برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان در این راستا کتابی با ۶۷ عنوان پروژه سرمایه گذاری در استان به چاپ رسیده تا به سرمایه گذاران خارجی ارائه شود. مدیرکل اقتصاد دارایی استان البرز با اعلام اینکه ۵ سامانه الکترونیکی برای سرمایه گذاران افتتاح و سایت سرمایه گذاران خارجی به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون با حضور سه شرکت سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵ میلیون دلار محقق شده است.
فروش ۷۰ میلیاردی محصولات دانش بنیان در البرز طی سال گذشته
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در ادامه نشست با اصحاب رسانه میزان فروش محصولات دانش بنیان در استان طی سال گذشته را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد. وی افزود: برای رسیدن به سند چشم انداز فاصله زیاد است، باید ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی از طریق اقتصاد دانش بنیان تامین شود. ربانی گفت: تا کنون تنها یک درصد این مهم محقق شده و تا رسیدن به آمار ۲۰ درصد راه طولانی را در پیش داریم. ربانی با اعلام اینکه مجموعه دانشی استان البرز به لحاظ وجود مراکز آموزشی و پژوهشی بسیار توانمند است، گفت: تا سال ۹۲ میزان فروش محصولات دانش بنیان در استان البرز ۲۸ میلیارد تومان؛ در سال ۹۳ بیش از ۴۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ بیش از ۷۰ میلیارد تومان بوده است.
ایجاد 37 هزار فرصت شغلی در البرز دستاورد دولت تدبیر و امید
در ادامه نشست خبری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اصحاب رسانه تصریح کرد: از اسفند 92 تا کنون بر اساس آمار دقیق دریافتی به میزان 37 هزار نفر؛ اشتغال در البرز افزایش یافته که این آمار بیانگر فعال بودن صنعت و اشتغال است. وی با تاکید بر اینکه کشور شتاب خوبی به واسطه توافق هسته ای بدست اورده بود که به سبب مسائل خارجی با کشورهایی نظیر عربستان با مشکل مواجه شد، گفت: میزان اشتغال در استان البرز 290 هزار نفر است. خلیلی با اعلام اینکه 3 درصد مشاغل در حوزه کشاورزی، 46 درصد حوزه صنعت و 51 درصد حوزه خدمات است، افزود: در کشورهای توسعه یافته و صنعتی اشتغال در بخش خدمات تا 82 درصد برآورد شده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به اینکه فرزندان افاغنه غیر مجاز در مدارس ثبت نام شده اند از این رو امکان خروج والدین را نداریم، تصریح کرد: تا کنون 36 هزار مجوز اشتغال در البرز صادر و 60 هزار اتباع بیگانه در البرز شناسایی شده است
ایجاد بندر خشک در البرز/فعالیت ۱۳۰ واحد معدنی در استان
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در بخش معدن استان البرز حدود 130 واحد فعال هستند و در این رابطه بهترین کیفیت شن و ماسه کشور را دارا هستیم. وی از ایجاد بندر خشک در استان خبر داد و گفت: در این راستا پیگیری های لازم در رابطه در دستور کار قرار دارد. موفق گفت: در هفته دولت امسال 25 واحد صنعتی افتتاح می شود و این واحدها با سرمایه گذاری 671 میلیارد تومان و اشتغال 2250 نفر راه اندازی می شوند. وی اضافه کرد: با افزایش صادرات محصولات به خارج از کشور رشد قابل توجهی در صادرات داشتیم که 79 میلیون دلار از فرودگاه پیام در سال 95 بوده است که در این رابطه برای ساماندهی با اداره کل گمرک استان در حال برنامه ریزی هستیم تا در بخش زیر ساخت های تجاری و ایجاد سایت نمایشگاه بین المللی اقدام شود. وی افزود: به تازگی کانی های غیر فلزی در البرز کشف شده و اخیرا به مواد معدنی فلزی دست پیدا کرده ایم. مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز اضافه کرد: معادن از طریق مزایده و سامانه کاداست برای ثبت درخواست ها برای محدوده های معدنی ایجاد شده است.
۱۶۸ هزار تن محصولات کشاورزی از البرز طی سال گذشته صادر شد
مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز از صدور ۱۶۸ هزار تن محصولات کشاورزی با ارزش ۱۷۵ میلیون دلار از استان البرز طی سال گذشته خبر داد. وی از رتبه نخست کشوری در تولید محصولاتی چون شلیل، هلو، گل لاله و توت فرنگی از حیث تولید مرغ تخمگذار دومین، در بخش تولید شیرخام نهمین و در حوزه تولید شیر صنعتی پنجمین استان کشور محسوب می شویم . موسوی در ادامه از شناسایی ۳۴۲ هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی در البرزخبر داد و گفت: 4 هزار و ۸۱۵ مورد تغییر کاربری غیر مجاز به میزان ۳۴۲ هکتار شناسایی شده است. مدیرکل جهادکشاورزی در پایان گفت: ۹ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی سال گذشته به بهره برداری رسید که با ۱۸۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۱۷۷ نفر را فراهم کرده است.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود