9 شهریور 1395
شماره خبر: 169306

بهمنی: افزایش تولید راه ایجاد اشتغال پایدار در کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بهمنی: افزایش تولید راه ایجاد اشتغال پایدار در کشور است


نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس گفت که تنها راه ایجاد اشتغال در کشور تولید است و باید برای گسترش واحدهای تولید اقدام کرد.
محمود بهمنی در نشست فعالان و نخبگان اقتصادی استان البرز با وزیر صنعت، معدن و تجارت که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه بانک ها با منابع مردم قدرت فعالیت دارند، افزود: کشور ما بانک محور است و دولت بیش از سرمایه خود مطالبات معوق بانکی دارد. وی با بیان اینکه اگر سود بانکی برای مردم به صرفه نباشد منابع خود را از بانک ها خارج می کنند، ادامه داد: باید دولت برای صنایع و تولیدات یارانه در نظر بگیرد. بهمنی گفت: نمی توان مشکلات تمامی واحدهای تولیدی را با یک راهکار حل کرد چراکه به طور مثال برخی مازاد تولید دارند و باید به دنبال راه حلی برای بازار آنها یافت.
وی افزود: زمانی که دولت تسهیلات برای تولیداتی که مازاد است، ارائه می دهد تنها تولید بدون بازار و مشتری افزایش پیدا می کند. بهمنی افزود: از کارخانه های مستقر در البرز تقاضا می شود دفاتری که مالیات می دهند را به این استان منتقل کنند چراکه اکنون با توجه به اینکه از منابع استان بهره می برند ولی سودی برای البرز ندارند و مالیات حاصله به پایتخت می رسد. وی عنوان کرد: ارزش افزوده 9 درصد آب طالقان 600 میلیارد تومان است که این منبع در بخش صنایع مصرف می شود. این مسئول با اشاره به اینکه در دهه آینده بحران آب خواهیم داشت، گفت: اکنون یک لیتر آب و بنزین به هزار تومان رسیده است بنابراین این بحران جدی است. وی افزود: پروسه اداری برای ایجاد یک واحد صنعتی و تولیدی بسیار طولانی است و این عدم سرعت عمل در بخش اقتصاد مانع ایجاد می کند. بهمنی گفت: اکنون سرمایه گذاری برای طرح های جدی برای هر نفر 150 میلیون تومان هزینه دارد که شغل ایجاد شود ولی اکنون با 50 میلیون تومان می توان این اقدام را انجام داد بنابراین اکنون شرایط مهیا است. وی افزود: رابطه دانشگاه با صنعت قطع شده است غیر از موارد خاص نیروهای بسیاری خوبی در کشور داریم که باید از آنها بهره ببریم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود