9 شهریور 1395
شماره خبر: 169371

مشکلات اقتصادی با وحدت ملت و مسئولان در آستانه پایان است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مشکلات اقتصادی با وحدت ملت و مسئولان در آستانه پایان است


استاندار البرز با بیان اینکه خوشبختانه شاهد وحدت خوبی بین مردم و مسئولان هستیم، گفت: مشکلات اقتصادی با وحدت ملت و مسئولان در آستانه بهبود است.
سیدحمیدطهائی در دیدار با مردم در مشکین دشت شهرستان فردیس، در مسجد سیدالشهدای این شهر در خانه خدا ضمن آنکه دغدغه های مردم را شنید، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دولت را گرامی داشت و گفت: شنیدن مسائل و مشکلات منطقه و بررسی آنها توسط مدیران، اولویت بندی نسبت به حل و فصل مسائل و مشکلات هدف اصلی این دیدارهاست، مساجد از گذشته های دور سنگری امن است و این سنگر را در هفته گرامیداشت دولت برای پیگیری دغدغه های شما انتخاب کرده ایم. وی با اشاره به اینکه مساجد در کانون توجه ما قرار دارد، افزود: 106 میلیارد ریال به توسعه مساجد و مصلی ها اختصاص یافته است.
طهائی در ادامه با بیان اینکه درخواست ها فراوان است و البته با محدودیت هایی مواجه هستیم،گفت: دولت تدبیر و امید با رأی قاطع مردم در سال 92، دولتی را تحویل گرفت که هم در داخل گرفتار مسائل اجتماعی و اقتصادی بود، از این منظر که اقتصادی وابسته به نفت داشت و از سویی با مسائل خارجی نیز مواجه بود. طهائی در ادامه با تحلیلی اوضاع اقتصادی داخلی پس از توافقات خاطرنشان کرد: پیش تر نفت ما را می گرفتند و بجای پول نفت،کالاهای خود را به ما می دادند، شرایط را به نحوی سخت کرده بودند که فقط امکان واردات دارو و غذا داشتیم و عرصه هر روز تنگ تر می شد. وی بیان کرد: در شرایط دشوار اقتصادی شاهد بی تدبیری هایی نیز در دوران قبل بودیم، رئیس قوه مجریه پُست خود را ترک می کند و به قهر می رود و در مجلس شورای اسلامی دو رئیس قوه به جدال می پردازند اتفاقی که در انظار دنیا منعکس می شود، در حالی که اگر دو مسئول در رأس نظام با یکدیگر اختلاف دارند باید در خفا باشد و نه در صحن علنی و آن هم در مجلس شورای اسلامی. طهائی با اشاره به رهاوردهای امنیتی که برجام برای کشور داشت، بیان کرد: در شورای امنیت سازمان ملل 6 قطعنامه ای که علیه جمهوری اسلامی صادر کر ده بودند، برداشته شد قطعنامه هایی که اگر هر کشوری ذیل بند 7 منشور سازمان ملل قرار می گرفت با اتحاد کشورهای عضو مقابله جدی با آن کشور می کردند.استاندار البرز با بیان اینکه بعد از برجام شرایط داخلی و خارجی نسبت به قبل بهبود یافته است، تصریح کرد: بعد از برجام حلقه محاصره بسته شد و به دنیا اثبات کردیم که به دنبال جنگ افروزی نیستیم. طهائی با بیان اینکه اسلام ما اسلام صلح است و در دوران دفاع مقدس نیز عراق برای جنگ با ما پیشتازی کرد، تصریح کرد: ملت ما عزتشان را با شهامت، شهادت و شجاعت به دنیا اثبات کردند. با تأکید بر اینکه باید حواس خود راجمع کنیم چرا که دشمن، دشمن است، تصریح کرد: لطمه های بزرگی را دشمن در محاصره اقتصادی به ما وارد کرد بنابراین از تجربه های گذشته باید درس بگیریم و با اتکای به توانمندی های خود اقتصاد مقاومی داشته باشیم، اقتصادی که وابسته به نفت نباشد.وی افزود: مسئولان هم در برجام با یکدیگر متحد شدند، ملت هم با وجود تمام مشکلات حق را به اثبات رساندند و مشکلات اقتصادی نیز با وحدت ملت و مسئولان برطرف می شود. طهائی گفت: امروز بعد از برجام سرمایه گذاران خارجی متعدد در این استان سرمایه گذاری کردند و روز گذشته نیز با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت به افتتاح رسید و به اذعان وزیر البرز در رتبه استانهای رده بالای کشور در حوزه فعالیت اقتصادی است و شرکت ها نیز متعهد شده اند تولیدات خود را در سبد بازارهای جهانی بانام جمهوری اسلامی صادر کنند که این از دستاوردهای برجام بوده است. در ابتدای این دیدار نمایندگانی از شهرداری و شورای اسلامی مشکین دشت بخشی از مطالبات و دغدغه های مردمی را مطرح کردند. شمار قابل توجهی نامه های مردمی نیز به دست مسئولان رسید و دستور پیگیری صادر شد. مردم مشکین دشت در پایان این دیدار به پاس قدردانی از تلاش های استاندار برای رونق منطقه، تندیسی از "سیدحمیدطهائی" را به وی اهدا نمودند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود