6 آذر 1395
شماره خبر: 170351

8 مدرسه البرز پایلوت مانور زلزله در سال 95 شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

8 مدرسه البرز پایلوت مانور زلزله در سال 95 شد


مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: 8 مدرسه این استان در سال تحصیلی 96-95 پایلوت مانور زلزله با شعار مدارس ایمن و جامعه تاب آور شد.
مهدی مهرور افزود: همزمان با اجرای مانور سراسری زلزله در مدارس کشور، در 8 مدرسه البرز البرز نیز این مانور با هدف آموزش، آگاهی بخشی و آماده سازی دانش آموزان در برابر حوادث طبیعی به صورت عملی اجرا شود. وی اظهار کرد: در این مانور دانش آموزان توانمندی و آموخته های خود را هنگام به صدا در آمدن زنگ آژیر خطر زلزله، اقدام به پناه گیری، خروج اضطراری از ساختمان، امداد رسانی به حادثه دیدگان و ... البته با حضور و مشارکت سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان، می کنند. وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در آموزش مهارت های فردی - اجتماعی در جامعه خاطر نشان کرد: در 15 آذر ماه مانور زلزله در این 8 مدرسه به صورت نمادین و همزمان در 2 هزار دیگر مدرسه البرز در ساعت 10 صبح برگزار می شود تا بار دیگر بر ایمن سازی، مقاوم سازی و تقویت آموزش و مهارت های امدادی در مدارس این استان تاکید شود.
مدیر کل بحران استانداری البرز بیان کرد: جمعیت 430 هزار نفری دانش آموزی این استان با جمعیت برخی استان های کشور برابری می کند در حالی که زیر ساخت های مناسب برای دانش آموزان از جمله در حوزه آموزش ، کسب مهارت ها ، فضای آموزشی مناسب و ایمن وجود ندارد. مهرور در ادامه به زلزله خیز بودن البرز و قرار گرفتن این استان در برابر 21 حادثه طبیعی پرداخت و افزود: برای پیشگیری از افزایش خسارت های جانی و مالی چاره ای جز گسترش دامنه آموزش های ایمنی ، خود مراقبتی ، امداد و نجات در بین شهروندان در کنار رعایت نکات فنی مهندسی در بخش ساخت و سازها و مقاوم سازی بناهای فرسوده و قدیمی نداریم.
وی گفت: به منظور ارتقاء دانش و مهارت دانش آموزان در مدارس از سوی مدیریت بحران استانداری البرز با مشارکت آموزش و پرورش و سایر دستگاه های خدمات رسان طرح مدارس ایمن و جامعه تاب آور از 15 آذر ماه همزمان با اجرای مانور سراسری زلزله در مدارس البرز آغاز می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود