5 دی 1395
شماره خبر: 171875

افتتاح 3 مدرسه خیرساز در بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

افتتاح 3 مدرسه خیرساز در بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ


3 باب مدرسه خیرساز روز یکشنبه در بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ افتتاح و در جریان افتتاح این مدرسه ها، از خیرین این شهرستان هم تجلیل شد.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در آیین افتتاح این طرح ها که با حضور امام جمعه، شهردار و بخشدار چهارباغ و رئیس آموزش وپرورش شهرستان برگزار شد با تقدیر از خیرین مدرسه ساز، گفت: خیرین این شهرستان در بحث نوسازی و ساخت مدارس مشارکت داشته اند که این اقدام بسیارماندگار ، با ارزش و باقیات صالحات بوده و امیدواریم خیرین همچنان به امر ساخت مدارس این شهرستان اهتمام جدی داشته باشند. وی گفت: خیران می توانند با رفع مشکلات مادی آموزش و پرورش به عنوان عمده مشکلات این نهاد، در تامین تجهیزات و امکانات یاری گر آموزش و پرورش باشند تا مسئولان این نهاد نیز با خیال راحت در تربیت دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند تلاش کنند. پالیزگیر به بحث تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم آموزش و پرورش فعالی داشته باشیم قطعا باید به سطح کیفیت و ساختمان سازی مدارس توجه کنیم. فرماندار ساوجبلاغ گفت: یک سوم مدارس موجود در کشور توسط خیرین احداث شده و در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد و نقش این عزیزان در ساوجبلاغ بی بدلیل بوده است. وی از اصحاب رسانه خواست تا کار بزرگ انقلابی خیرین را منعکس کنند چرا که حتی کمترین کمک خیر تا ساخت مدرسه باید گفته شود.فرماندار ساوجبلاغ گفت: کمبود فضای آموزشی در شهر جدید هشتگرد بیداد می کند و 10 مدرسه ما نیز در بدترین وضعیت فیزیکی قرار دارد. وی تصریح کرد:‌ جمعیت دانش آموزی ما در شهرستان 48 هزار نفر است و تراکم دانش آموزی ما در هر کلاس 35 نفر است.
فرماندار ساوجبلاغ گفت:خیرین تاکنون 83 مدرسه در ساوجبلاغ ساخته اند و امسال این تعداد به 8 مدرسه می رسد. وی افزود: زمینی که خیرین تاکنون برای ساخت مدرسه در این شهرستان اهدا کرده اند به 109 هزار و 594 متر مربع می رسد. رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ نیز گفت: امروز شاهد افتتاح 3 مدرسه خیرساز در بخش چهارباغ ساوجبلاغ بودیم که این مدرسه ها شامل مدرسه غدیر در روستای سلطان آباد ،مدرسه 9 کلاسه علوی در روستای قوهه و سالن اجتماعات مدرسه شهدای اغلان تپه بود. عیسی بابالو افزود: برای ساخت مدرسه غدیر سلطان آباد یک میلیارد و 70 میلیون ریال هزینه شده و تراکم دانش آموزان در آن که 170 نفر هستند، موجب افزایش کلاس در این مدرسه شده و سالن و نماز خانه این مدرسه هم توسط یک خیر مدرسه ساز ساخته شده است. وی گفت: مدرسه 9 کلاسه علوی در روستای قوهه نیز با 1070 متر زیر بنا 6 اتاق اداری و مجهز به نمازخانه و سالن بوده که توسط خیر قربانعلی علوی ساخته شده که این خیر مدرسه ساز برای ساخت این مدرسه 7 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه کرده است. بابالو گفت : سالن اجتماعات مدرسه اغلان تپه شامل امفی تاتر به همراه دو کلاس درس به مساحت 360 متر مربع با هزینه 3 میلیارد و 450 میلیون ریال توسط خانم جمیله جنوش برای مدرسه شهدای اغلان تپه ساخته شده است. وی گفت: در ساوجبلاغ بیشترین رشد دانش آموزی را داریم، یعنی 4 درصد و این در حالی است که این میزان در کشور به 2 درصد می رسد. رئیس اداره آموزش و پرورش گفت: در ساوجبلاغ 3درصد از کلاس های درس فرسوده هستند و توجه بیشترین خیرین را می طلبد. بابالو از دستور تخریب 2 مدرسه روستای ولیان و فشند خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهوری مصوبات خوبی برای ساخت مدرسه داریم ولی کفاف ساخت این مدارس را نمی دهد و امیدوارم خیرین همچنان دست ما را بگیرند. امام جمعه چهارباغ نیز در افتتاح این پروژه ها از همت و توان خیرین نیک اندیش قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی بابیان اینکه اجرای این گونه کارها ذخیره آخرت برای باقیات صاحات است گفت: البته در این دنیا هم لذت بخش است وقتی خنده بچه هایی را میبینند که صاحب کلاس و مدرسه جدید میشوند. وی فرماندار ساوجبلاغ را فردی دلسوز عنوان کرد و افزود: اگر مسئولین دل به کار داشته باشند مطمئنا شاهد عمران و آبادانی خواهیم بود قرار نیست همه کارها را دولت انجام دهد همین کار و اجرای پروژه های امروز واقعا نیاز منطقه بود و هدایت خیرین و جذب آنها توسط مسئولین کاری بس بزرگ است. در پایان این مراسم از خیرین تجلیل به عمل آمد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود