13 آذر 1396
شماره خبر: 187942

مسئولان ملی دست جامعه معلولان را بگیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مسئولان ملی دست جامعه معلولان را بگیرند


استاندار البرز در بازدید سرزده از مراکز نگهداری معلولان در استان گفت:علی رغم پوشش مناسب خدمت رسانی به این قشر در استان از منظر ملی نیز نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.
دکترمحمدعلی نجفی به صورت سرزده از دو مرکز نگهداری معلولان ناتوان ذهنی و حرکتی بالای 14 سال و زیر 14 سال در کرج بازدید داشت و روند ارائه خدمات به این قشر را مورد بررسی قرار داد. دکتر نجفی در حاشیه این بازدید در گفتگو با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه روز جهانی معلولان را پشت سر گذاشتیم و به این مناسبت نیز بازدیدی از مراکز نگهداری از معلولان داشتیم، ضمن تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به معلولان بیان کرد: بهزیستی جمعیت چندین هزار نفری از معلولان و نیازمندان تحت پوشش قرار داده است و علی رغم محدودیت اعتبارات تلاش خوبی در استان برای نگهداری از این قشر صورت گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به جامعه آماری معلولان در استان به استناد گزارش اداره کل بهزیستی استان گفت: مددجویان معلول تحت پوشش بهزیستی در البرز 28 هزار نفر است که از این بین 10 هزار نفر معلول ذهنی و 10 هزار نفر معلول جسمی هستند. استاندار البرز افزود: سایر معلولیتها نیز از قبیل روان، شنوایی، بینایی، چند معلولیتی است. وی با بیان اینکه در استان البرز 70 مرکز شبانه روزی و روزانه نگهداری معلولان وجود دارد گفت: از این تعداد 48 مرکز شبانه روزی 1700 معلول تحت پوشش دریافت یارانه را مورد حمایت قرار داده اند.
*تأکید استاندار به ورود خیرین برای کمک به مراکز نگهداری معلولان
استاندار البرز با اشاره به اینکه بخش خصوصی برای نگهداری این قشر بنحو مطلوبی در این زمینه با بهزیستی همکاری داردگفت: با وجود اقدامات خوبی که در حال انجام است، کافی نیست و نیازمند آن هستیم تا خیرین نیز بیش از پیش وارد میدان شوند. استاندار البرز تصریح کرد: حضور جامعه خیرین باید پر رنگ باشد و انصافا نیز در استان جوان البرز اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته و اما نیازمند همراهی بیشتر خیرین هستیم. وی با بیان اینکه رسیدگی به مراکز تحت پوشش بهزیستی در استان روند مطلوبی را طی می کند و امکانات اولیه دیده شده است، افزود: انتظار جامعه بیشتر از بسترهایی است که فراهم شده و نیاز است که مدیران،شهرداری ها،سازمان های دولتی و..نیز برای ارائه خدمات و سرویس های مناسب به جامعه معلولین اهتمام بیشتری داشته باشد.
*ضرورت مناسب سازی طراحی مبلمان شهری متناسب با نیازهای جامعه معلولین
استاندارالبرز گفت:در طراحی مبلمان شهری نیز باید امنیت تردد این قشر دیده شود. وی بیان کرد: علاوه بر معلولان جامعه، روشندلان نیز باید از امکانات مناسب اجتماعی برخوردار باشند.دکتر نجفی در ادامه بیان کرد: نیازمند نگاه ملی در این بخش هستیم و کمک های سازمان بهزیستی وسازمان برنامه و بودجه نیز باید ویژه باشد. استاندار البرز صبح امروز از دو مرکز مهر مادر ویژه نگهداری معلولان بالای 14 سال و مرکز توانمهر، ویژه نگهداری ازمعلولان جسمی، ذهنی و حرکتی زیر 14 سال در کرج به صورت سرزده بازدید داشت و از نزدیک روند ارائه خدمات به این قشر را از سوی مسئولان امر مورد بررسی قرار داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود