23 بهمن 1396
شماره خبر: 191308

ضرورت آماده باش دستگاه های اجرایی و شهرداری ها برای سامانه بارشی جدید

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ضرورت آماده باش دستگاه های اجرایی و شهرداری ها برای سامانه بارشی جدید


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به البرز، اطلاع‌رسانی و آماده باش دستگاه های اجرایی و شهرداری ها الزامی است.
«مهدی مهرور» با اعلام این خبر گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود تدریجی امواج کم دامنه و سامانه ناپایدار بارشی سطوح میانی به منطقه و همراهی آن با فرآبار سطح زمین از روز دوشنبه 23 الی چهارشنبه 25 بهمن ماه آسمان استان ابری، وزش باد ( گاهی شدید )، رعد و برق و بارش متناوب، شدید و رگباری باران و برف ( در ارتفاعات و جاده های منتهی به کوهستان بارش برف ) مورد انتظار است.وی افزود: با توجه به اوج بارشها در بازه زمانی عصر سه شنبه تا صبح چهارشنبه ضمن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم صورت گیرد. مهرور گفت: شورای هماهنگی شهرستانها و کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی ، امدادی، ایمنی و ... به منظور ایجاد هماهنگی های لازم جهت فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل ، بهمن، ریزش کوه، وزش تند باد شدید و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی کامل داشته باشند. مدیرکل بحران تصریح کرد: همچنین سامانه بارشی دوم که قوی تر می باشد از27 بهمن ماه الی 6 اسفندماه جاری همراه با بارش برف و باران شدید و وزش باد شدید پیش بینی می شود. مهرور یادآور شد: بنابراین دستگاه‌های اجرایی ضمن هماهنگی لازم به‌منظور تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارت‌های احتمالی پیش‌بینی شود.
وی افزود: شهروندان نیزاز سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در پاره ای مناطق و لغزندگی، اختلال در تردد و کاهش دید در جاده های کوهستانی و معابر شهری خودداری کنند. مهرور گفت: در این راستا خودداری از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش بهمن، ریزش سنگ و رانش کوه به سبب انباشت برف در مناطق برف گیر، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی ( زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...)، مدیریت در مصرف بهینه سوخت و انرژی بویژه گاز جهت پیشگیری از افت فشار در شیکه گاز رسانی و عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها توسط شهروندان الزامی است. صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ... جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود