1 اردیبهشت 1397
شماره خبر: 194014

ضرورت آماده باش دستگاه های خدماتی با ورود سامانه بارشی به استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ضرورت آماده باش دستگاه های خدماتی با ورود سامانه بارشی به استان البرز



مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی، آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستانها و کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و ... به منظور ایجاد هماهنگی های لازم جهت فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز ومقابله با جاری شدن سیل ریزش کوه و وزش باد و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی اجباری است.
مهدی مهرور با اعلام این خبر افزود:‌براساس آخرین تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی و ورود سامانه بارشی، فعالیت موج ناپایدار و کم دامنه سطوح میانی از ظهر روز یکشنبه تا آخر وقت روز دوشنبه سوم اردیبهشت، آسمان استان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، همراه با رگبار شدید باران و در بعضی ساعات نیز در ارتفاعات رگبار برف ، بارش تگرگ، وزش باد شدید و لحظه ای، رعد و برق و کاهش لحظه ای و محسوس دمای نزدیک به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد دور از انتظار نیست.مهرور از شهروندان خواست از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: همچنین مردم از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب نیز خودداری کنند.وی ادامه داد: آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستانها و کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و ... به منظور ایجاد هماهنگی های لازم و فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل، ریزش کوه، وزش باد، بیمه محصولات و کاهش خسارات ناشی از یخبندان و یا هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیش یینی اقلام امدادی و محل های اسکان اضطراری ضروری است.
مهروربه شهروندان نیز توصیه کرد تا تجهیزات لازم اعم از ( زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) به همراه داشته باشند و از توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند.وی افزود: پاکسازی جاده های بین شهری و معابر عمومی، مسیلها، انهار و زیر پل ها، عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، عدم قرارگیری در نقاط مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها و فنس های فلزی و پهنه های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی نیز ضروری است.مهرور گفت: صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ... جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد به ویژه خسارات ناشی از یخبندان و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها فراموش نشود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود