5 آذر 1397
شماره خبر: 205549

ضرورت پیگیری تدوین سایت مطالعاتی ازبکی و نقشه گردشگری شهرستان نظرآباد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ضرورت پیگیری تدوین سایت مطالعاتی ازبکی و نقشه گردشگری شهرستان نظرآباد


فرماندار نظرآباد در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اظهار کرد: ضرورت پیگیری تدوین سایت مطالعاتی ازبکی و نقشه گردشگری شهرستان بعنوان مصوبات مهم جلسه بود.
دکتر فلاح نژاد فرماندار نظرآباد در این جلسه افزود: ایجاد زیرساخت های مناسب برای اماکن گردشگری شهرستان جهت جذب توریست بیشتر از مهم ترین اقداماتی است که باید مدنظر قرار گرفته شود چراکه جذب توریست بدون وجود امکانات کافی تنها دافعه خواهد داشت. وی با تاکید بر لزوم انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری طرح گسترده نوروزی شهرستان نظرآباد در 4 منطقه گردشگری شهرستان اعم از محوطه ازبکی، تالاب صالحیه، منطقه نجم آباد و قلعه آذری گفت:باید طرح و برنامه های مستمری جهت اجرا در محوطه ازبکی در تمام طی سال و نه صرفا ایام نوروز تدوین و سپس عملیاتی گردد. فلاح نژاد افزود: باید شرح وظایف دستگاه ها در حوزه گردشگری مشخص شود و همراه با تعامل با مردم طرح های مورد نظر را اجرا نماییم. دکتر فلاح نژاد بر لزوم تدوین طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای معرفی و توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نظرآباد تاکید داشت . وی با تاکید بر ضرورت بررسی طرح های گردشگری مختلف در راستای ایجاد رقابت بین فعالان گردشگری، سرمایه گذاران و ایده پردازان جهت اجرای بهترین طرح ممکن باتوجه به جاذبه های گردشگری فراوان در شهرستان گفت: می توان با بررسی نمونه بوم گردی های در حال اجرای سطح کشور، از بهترین ها ایده گرفته و آن را در شهرستان نظرآباد اجرا نمود.
فرماندار نظرآباد باتوجه به وجود محوطه ازبکی، تپه های رنگی و غار نمک نجم آباد و... گردشگری خاص شهرستان ما کویر است که می توانیم طرح های نجوم، آفرود و امثال اینها را اجرایی نماییم.فرماندار گفت: باید گردشگری شهرستان را بیشتر تقویت کنیم چراکه ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع ملی، امکان ارز آوری به لحاظ وجود توریست خارجی را برای کشور به وجود می آورد .دکتر فلاح نژاد با پیشنهاد حداث موزه مردم شناسی در شهرستان گفت می تواند شهرستان نظرآباد را بیش از پیش در حوزه گردشگری نام آور کند. شایان ذکر است در پایان نیز ایده ها و طرح های گردشگری سمن ها، اعضای شورا و دهیاران روستاهای گردشگری شهرستان مورد بررسی قرار گرفت

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود