10 اسفند 1391
شماره خبر: 21502

آغاز به کار نمایشگاه بهاره از امروز در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

آغاز به کار نمایشگاه بهاره از امروز در البرز


سپیدارآنلاین: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز گفت: نمایشگاه بهاره از دهم اسفندماه عرضه مستقیم خواهد داشت.
امیر یزدی با بیان اینکه نمایشگاه بهاره از دهم اسفندماه عرضه مستقیم خواهد داشت، افزود: برای میوه شب عید یک هزار تن سیب و یک هزار و ۸۰۰ تن پرتقال خریداری و ذخیره سازی شده است و حداقل برای ۶ ماهه سال آینده ذخیره سازی کامل را داریم.
مصرف روزانه ۱۳۰ تن مرغ در استان البرز
وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ۲۰ جلسه ستاد توسعه کشاورزی تشکیل شده است، اضافه کرد: مصرف مرغ روزانه استان البرز ۱۳۰ تن و مصرف آرد در ماه ۱۷ هزار تن است.
ذخیره سازی ۲۰ هزار تن نهاده دراستان البرز
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز با اشاره به اینکه ۲۰ هزار تن نهاده تا امروز در استان البرز ذخیره سازی شده است، اظهار داشت: هم اکنون پایانه راه آهن فعال شده است که نهاده‌ها از بنادر به استان حمل و ذخیره سازی می‌شوند. یزدی تاکید کرد: در خصوص کالای اساسی هیچ مشکلی نداریم و به میزان کافی کالای اساسی ذخیره سازی شده است و برای مرغ سازمان صنعت و معدن استان و امور صنفی اعلام کردند که از لحاظ تامین نیاز بازار هیچ مشکلی ندارند.
نرخ مشارکت اقتصادی در پاییز امسال ۳۷ و سه دهم درصد بوده است
یزدی با بیان اینکه مشارکت اقتصادی به معنای نسبت جمعیت شاغل به جمعیت فعال است، اضافه کرد: نرخ مشارکت اجتماعی بیشتر در برنامه ریزی‌ها استفاده می‌شود که نرخ مشارکت اقتصادی استان البرز ۳۷ و سه دهم درصد بوده که تقریباً به نرخ متوسط کشوری ۳۷ و نیم درصد است نزدیک بوده و حدود دو دهم درصد با این عدد فاصله دارد.
جمعیت باسواد استان البرز یک میلیون و ۹۸۱ نفر است
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز ادامه داد: جمعیت باسواد یک میلیون و ۹۸۱ هزار و ۷۸۶ نفر یعنی معادل ۹۰ و ۲۳ دهم درصد جمعیت است. وی تصریح کرد: تعداد دانش آموختگان استان و فارغ التحصیلان ۲۵۰ هزار و ۲۳۰ نفر در سال ۹۰ بوده است که مجموعه فعال استان یعنی افراد شاغل تحصیل کرده ۷۹۹ هزار و ۳۲۷ نفر است. یزدی با بیان اینکه حدود ۱۶۰ هزار نفر شاغل در بخش تولید صنعتی استان البرز داریم، گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۷۹ نفر شاهد و شهید، ۳ هزار و ۳۱۸ نفر آزاده، ۱۰ هزار و ۲۰۲ نفر جانباز تحت پوشش بنیاد شهید استان البرز هستند که از این تعداد سه هزار و ۷۹۵ نفر بالای ۲۵ درصد جانبازی دارند. وی با اشاره به اینکه در سال ۹۰ و ۹۱ حدود ۴۰۷ هزار نفر دانش آموزان و ۱۴۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول تحصیل بودند که از این عدد، ۲۶ درصد یعنی یک چهارم در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل بودند و فارغ التحصیلان طی سال گذشته ۲۱ هزار نفر بوده اند. معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز در خصوص تعداد تاسیسات و مکان‌های ورزشی فعال استان، اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ زمین و ۵۶۴ سالن ورزشی و ۵۹ استخر و زورخانه در سطح استان فعال هستند.
تشکیل و بررسی ۳ هزار پرونده

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود