24 شهریور 1398
شماره خبر: 220955

ضرب الاجل ۱۵ روزه برای تعیین تکلیف انباشت ۱۱۳درخواست تسهیلات در بانکها

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ضرب الاجل ۱۵ روزه برای تعیین تکلیف انباشت ۱۱۳درخواست تسهیلات در بانکها


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرزگفت: انتظار می رودنسبت به تعیین تکلیف انباشت ۱۱۳درخواست تسهیلات مصوب کار گروه تسهیل ورفع موانع تولید مصوب شده در سال ۹۷ ظرف مدت ۱۵ روز اقدام شود.
جهانگیر شاهمرادی در حاشیه کار گروه تسهیل ورفع موانع تولید بیان کرد در یک بازه یک ماهه10 فقره تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت شده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه عملکرد تمام دستگاه به خصوص بانکها قابل تقدیر بوده است. گفت :در5 ماهه اول سال جاری 200 میلیون دلار صادرات صورت گرفته وپیش بینی می شود این رقم به 500 میلیون دلار برسد و برای رسیدن به این میزان صادرات نیازمند حمایت و پشتیبانی لازم جهت سرمایه درگردش وکمک به افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی می باشیم که بانکها تاثیر گذار ترین نقش را در رسیدن به این رقم از صادرات ایفا می کنند.معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرزبا بیان اینکه از هیچ بانکی نمی خواهیم غیر قانونی عمل کند اظهارداشت:بعد از تصویب مصوبات ومعرفی به بانک انتظار می رود بانک در اسرع وقت جهت تکمیل پرونده وپرداخت تسهیلات اقدام نماید وبه هر دلیلی که امکان پرداخت تسهیلات وجود نداشته پرونده را با مستندات عودت دهد. وی در خصوص انباشت در خواست تسهیلات در بانکها که در سال گذشته 113 مورد است، بیان کرد: از سازمان صمت به عنوان دبیر خانه و دستگاهها ی مربوطه، انتظار می رود نسبت تعیین تکلیف پرونده های ارجاع داده شده به بانک بخصوص تسهیلات مصوب شده سال 97 ظرف مدت 15 روزاقدام و وضعیت آنها روشن شود.
شاهمرادی با اشاره به اینکه وضعیت تسهیلات بازسازی ونوسازی در کل کشور با سرعت کمی در حال پرداخت است افزود:باید برای پرداخت تسهیلات این حوزه تصمیم گیری مناسب صورت گیرد ودر صورت امکان به تسهیلات تبصره 18 انتقال داده شود ودر غیر این صورت وضعیت تسهیلات برای متقاضی روشن شود.وی در خصوص پرداخت تسهیلات با ظرفیت اشتغال بالغ بر 100 نفر عنوان کرد:برای پرداخت این نوع تسهیلات علاوه بر کارگروه استانی نیاز به تایید کار گروه ملی نیز وجود دارد تا بتوان پرونده را به بانک ارجاع داد که در این خصوص مکاتبه ای توسط سازمان صمت صورت گرفته است تا جهت تسریع روند پرداخت تسهیلات به استان تفویض اختیار صورت گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود