25 دی 1398
شماره خبر: 228906

ترویج فرهنگ مطالعه با اقدامات خلاقانه کتابخانه های عمومی ضرورت دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ترویج فرهنگ مطالعه با اقدامات خلاقانه کتابخانه های عمومی ضرورت دارد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارالبرزبا بیان اینکه طالقان تنها شهرستانی در البرز است که علی رغم ظرفیت های خوبی که دارد فاقد کتابخانه عمومی است ، افزود: با همت مضاعف مسئولان این شهرستان و اختصاص اعتبارات لازم، به‌زودی شاهد ساخت و راه‌اندازی اولین کتابخانه عمومی شهرستان طالقان باشیم.

فردی در بیست و چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان البرزکه با هدف بررسی وضعیت کتابخانه های عممومی استان، پیگیری مصوبات گذشته این انجمن و ارائه پیشنهادات جدیدد برای حل مشکلات در این حوزه برگزار شد، با بیان اینکه ترویج کتابخوانی باید با ابتکار، اندیشه ، خلاقیت و نوآوری همراه باشد، گفت: افزایش مهارت های فردی، تقویت دانش عمومی و .. با روش های خلاقانه و مبتکرانه امکان پذیر است.
وی افزود: منظور از بهینه کردن الگوی استفاده از کتابخانه های عمومی این است که مخاطب بصورت هدفمند جذب شود و این همان راهی است که باعث رشد جامعه می شود.فردی برنامه ریزی در جهت تقویت فرهنگ مطالعه را امری ضروری خواند و یاد آور شد: شایسته است در جهت اجرای این سیاست از سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی استفاده شود.وی افزود: با توجه با مشکلات حقوقی در خصوص مالکیت زمین کتابخانه های عمومی دکتر معین پیگیری می شود.فردی گفت: در این راستا مراجعه حضوری به بنیاد مستضعفان و پیگیری موضوع و در نهایت اعلام موافقت و رئیس بنیاد با واگذاری ۱۰۰۰ متر زمین بصورت رایگان صورت گرفته است. وی گفت: در صورت امکان بر اساس قوانین و مقررات، پروژه موصوف با هماهنگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام لازم معمول گردد. فردی گفت: جهت جلوگیری از بازگشت اعتبارات پیش بینی شده برای ساخت کتابخانه عمومی شهرک بعثت، شهرداری مشکین دشت نسبت به جذب اعتبارات مورد نیاز اقدام نماید. لازم بذکر است پیش بینی اعتبار ۹۰۰ میلیون تومانی از طریق اعتبارات باز آفرینی شهری توسط اداره کل راه و شهر سازی در سال ۱۳۹۸ و همچنین اعلام کاربری فضای سبز برای زمین مذکور علیرغم ساخت یک باب مدرسه در زمین همجوار با پیگیری تغییر کاربری زمین مذکور توسط شهرداری و شورای شهر برای کمالشهر و ماهدشت از دیگر مصوبات این جلسه بود.در این نشست پیگیری رفع موانع واگذاری زمین کتابخانه عمومی مهر شهر و وضعیت کاربری زمین واقع در کمالشهر جهت ساخت کتابخانه عمومی با توجه به اعتبارات پیش بینی شده از اعتبارات بازآفرینی و جذب اعتبار مورد نیاز برای ساخت پروژه کتابخانه عمومی در ماهدشت پیگیری شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود