26 فروردین 1399
شماره خبر: 233236

صنوف شهرستان کرج در صف اول اجرای ابلاغیه های پیشگیری و مبارزه با کرونا

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

صنوف شهرستان کرج در صف اول اجرای ابلاغیه های پیشگیری و مبارزه با کرونا


معاون استاندار و فرماندار شهرستان کرج ضمن قدردانی از همکاری صنوف در اجرای ابلاغیه های پیشگیری و مبارزه با کرونا بر ضرورت تهیه شیوه نامه داد و ستد با مشتری در صنوف شهرستان کرج تأکید کرد.

«غفور قاسم پور» معاون استاندار و فرماندارشهرستان کرج در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا شهرستان کرج ضمن اشاره به آغاز فعالیت بخشی از صنوف با ریسک کم خطر، اظهار داشت: با مدیریت مقام محترم عالی دولت در استان تا به اکنون بنحو مطلوبی شاهد مدیریت بیماری کرونا بوده ایم و این مرهون همکاری و همراهی اعضای ستادی در شهرستان بوده است و در ادامه نیز انتظار می رود با جدیت بیشتر، اقدامات پیشگیرانه در شهرستان تداوم یابد.
**پروتکل های ابلاغی قابل تغییر نیست، تمرکز نظارت ها بر صنوف پرخطر شدت می گیرد
وی با بیان اینکه در بحث آغاز بکار کامل صنوف،تابع پروتکل ها و ابلاغیه های ملی هستیم و سلیقه ای عمل نخواهیم کرد، تصریح کرد: اگر سخت گیری صورت میگیرد، برای حفظ سلامت صنوف و مردم است؛ و با توجه به آغاز فعالیت بخشی از صنوف کم خطر، در شرایط فعلی باید نظارت ها بر صنوف پرخطر متمرکز و تشدید شود.
معاون استان با اشاره به تعامل مناسب اصناف از بدو اجرای طرح تعطیلی صنوف غیرخدماتی، گفت: دولت نگاه ویژه ای در راستای حمایت از صنوف خسارت دیده داشته و به واحدهای تولیدی خسارت دیده از بحران کرونا تسهیلات بانکی تعلق خواهد گرفت.
**در مرحله کنترل کرونا قرار داریم/ آموزش داد و ستد با مشتری در صنوف شهرستان کرج
فرماندار شهرستان کرج در ادامه با بیان اینکه بیماری کرونا هنوز در مرحله مدیریت قرار دارد و مهار نشده است، با تأکید بر لزوم خودمراقبتی و آموزش نمایندگان اتحادیه ها و صنوف خدماتی در صف اول ارتباط با مردم در بازار افزود: بدنبال ابلاغ پروتکل ها، باید نمایندگان اصناف، آموزش های پیشگیرانه را فرا بگیرند و نحوه ی اجرای آموزش ها نیز نظارت شود چرا که این قشر روزانه در بازار با مردم در تعامل هستند و نحوه ی ارتباطات و داد و ستد در خرید نیز باید در قالب پروتکل های مشخصی باشد.وی با تأکید بر لزوم اقدامات جدی افزود: رعایت اصول بهداشتی توسط خدمات دهندگان و گیرندگان خدمت باید مورد توجه قرار گیرد.
** نظارت ویژه بر تلاشگران خط اول در چرخه ی تولید
وی ضمن قدردانی از حضور شبانه روزی تولیدکنندگان و فعالان در خطوط تولید افزود: در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی که این ایام فعالیت دارند نیز کارشناسان بهداشت حرفه ای بصورت مقیم، نظارت بر عملکرد سیستم تولید و همین طور غربالگری را عهده دار هستند.
**ترددهای بین استانی زیر ذره بین نظارت
معاون استاندار همچنین ضمن اشاره به اینکه حراست ها و بازرسی ها در ادارات، متولی نظارت بر حُسن اجرای ابلاغیه ها و پروتکل ها هستند، ادامه داد: با وجود آنکه در استان البرز و شهرستان کرج سیر بیماری نزولی و مدیریت شده است اما ترددهای روزانه بین استان تهران و کرج از جمله دغدغه هایی است که لزوم افزایش نظارت ها را می طلبد.
**کارتخوان جایگزین شیوه دستی پرداخت کرایه باشد
فرماندار کرج با تأکید بر لزوم استفاده از کارتخوان در پرداخت کرایه های تاکسی و اتوبوس بمنظور کاهش انتقال ویروس نیز گفت: در بحث پرداخت کرایه تاکسی ها نیز جدیت لازم صورت گیرد و در صورت بروز هر گونه تخلفی اعمل قانون شود.قاسم پور در پایان با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و نیاز به تأمین اقلام معیشتی مردم در بازار نیز افزود: بازرس مقیم وزارت صنعت،معدن و تجارت در کارخانه هایی که تولید کالاهای پایه و ضروری مردم را عهده دارد هستند، حضور خواهند داشت و شیوه ی تولید را نظارت می کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود