10 اردیبهشت 1392
شماره خبر: 24457

استاندار البرز بر تلاش دستگاه ها برای تحقق دولت الکترونیک تاکید کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استاندار البرز بر تلاش دستگاه ها برای تحقق دولت الکترونیک تاکید کرد


سپیدارآنلاین: استاندار البرز گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر تحقق دولت الکترونیک طی برنامه پنج ساله، مسئولان استان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که این مهم در سطح استان به منصه ظهور برسد.دکتر عربیان با بیان این مطلب در جلسه شورای دولت الکترونیک گفت: با تحقق دولت الکترونیک، مردم در انجام امور خود احساس رضایتمندی بیشتری نسبت به خدمات ارائه شده از سوی دولت خواهند داشت.
وی افزود: با استفاده از سامانه الكترونيكي ارتباط دولت و مردم، ضمن كاهش هزينه و شتاب بخشيدن به كارها، حضور فيزيكي مردم و مراجعات آنها به ادارات و دستگاه هاي دولتي كاهش می یابد.
این مسئول دولت الکترونیک را لازمه کشورداری نوین و پیشرفته عنوان کرد و افزود: با اجرای دولت الکترونیک در دستگاه های مختلف استان می توانیم در امتداد «جهاد اقتصادی» در راستای کاهش هزینه های تمام شده برای ملت و دولت گام برداریم.
استاندار البرز با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری افزود: برای حرکت در مسیر جهاد اقتصادی همه باید تلاش کنند و هر کس به اندازه سهمش می تواند در این امر سهیم باشد.
دولت الکترونیک منجر توسعه پایدار می شود
استاندار البرز در خصوص توسعه پایدار با مؤلفه های دولت الکترونیک گفت: بدون ايجاد دولت الكترونيك، بكارگيري ابزار IT‬ و ‪ ICT‬ توسعه كشور پايدار نخواهد ماند.
مزاياي ايجاد و گسترش دولت الكترونيك
استاندار در ادامه در خصوص مزایای دولت الکترونیک افزود: دولت الکترونیک موجب كاهش هزينه ها، استفاده بهينه از منابع انساني، سرعت در انجام امور، ارتقاي كيفيت خدمات و رضايتمندي ارباب رجوع از جمله مزاياي ايجاد و گسترش دولت الكترونيك است. عربیان در زمینه استفاده از فناوری در اداره امور استان البرز و مزایای پیاده سازی دولت الکترونیک در زمینه اقتصادی تصریح کرد: تکنولوژی یک تسریع کننده مطمئن در افزایش بهره وری و رشد اقتصادی است دراین راستا استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت و ایجاد زیربنای دولت الکترونیک در نهایت به توسعه پایدار منجر می شود. وی با بیان اینکه اهمیت دادن به ارائه خدمات موثر دولت الکترونیک شرایطی را به وجود می آورد که باعث جذب سرمایه گذاران و سرمایه گذاری نیز می شود، گفت: تامین زیرساخت ها، مهم ترین بخش توسعه دولت الکترونیکی است که باید مورد توجه مسئولان باشد تا در این بستر توسعه استان محقق شود. استاندار البرز با تاکید بر اینکه مهمترین گام در تحقق این مهم کاهش هزینه ها، صرفه جویی در وقت و انرژی است، گفت: کلیه خدمات باید از طریق خدمات اینترنتی ارائه شود چرا که این روش هم باعث سرعت در کار و هم دقت و هم افزایش سلامت اداری خواهد شد.
توسعه دولت الکترونیک نیازمند فرهنگ سازی جامع است
استاندار البرز تصریح کرد: در کنار تلاش مسئولان برای تحقق این مهم فرهنگ سازي و گسترش آموزش از مهمترین مؤلفه هایی است که می تواند مسیر توسعه را هموار سازد. وی با مثبت ارزیابی کردن خدمات ارائه شده در این زمینه ادامه داد: در حال حاضر دستگاه های اجرایی مختلفی همچون؛ ثبت اسناد، ثبت احوال، پست و شهرداری ها از جمله مراکز و نهادهایی هستند که با توجه به حجم بالای مراجعین و مردم توانسته اند به صورت کامل این خدمت بزرگ را به منصه ظهور برسانند. استاندار البرز تاکید کرد: در کنار خدمات

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود