16 اردیبهشت 1392
شماره خبر: 24771

قوه مجریه کشور را گران اداره می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

قوه مجریه کشور را گران اداره می کند


سپیدارآنلاین: کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری متاسفانه قوه مجریه کشور را بسیار گران هدایت می کند و قدر پول را نمی داند.
در ادامه سلسله نشست ها آگاهی برای حماسه که در دانشگاه آزاد واحد کرج با حضور کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، عصر امروز در سومین جلسه از این نشست ها محمد رضا باهنر مهمان دانشجویان دانشگاه آزاد کرج بود. باهنردر ابتدای سخنرانی خود با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا نقاط قوت دولت فعلی ادامه پیدا کند و نقاط ضعف آن برطرف شود، گفت: برای رسیدن به این منظور باید مروری بر اوضاع کشور داشته باشیم و سعی کنیم عادلانه و عالمانه آن را تحلیل کنیم. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد به سه لایه خانوار، بنگاه و دولت قابل تقسیم است به چالش های پیش روی هر یک پرداخت و اظهار داشت: در اقتصاد خانوار تورم و گرانی و نرخ بیکاری بیشترین آزار را به مردم می رساند، در هرخانواده حداقل دو نقر وجود دارند که توان کار کردن و تامین معاش را داشته باشند اما برخی از امکانات برای آنها فراهم نیست. وی ادامه داد: در بحث بنگاه هایی که کالا یا خدمتی را ارائه می دهند تولید مهترین چالش پیش رو است، عوامل تولید از جمله سرمایه در گردش، نیروز متخصص و کارآمد، مواد اولیه، فناوری و .... مهیا نیست، گاهی تمامی این موارد آماده است اما بازار مصرفی وجود ندارد، این مورد نیز علاوه بر ایجاد مشکل موجب افزایش نرخ بیکاری در جامعه می شود. باهنر به مهمترین چالش پیش روی دولت نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه دولت که البته فقط منظورم دولت احمدی نژاد نیست،کشور را گران اداره می کند، شاید دلیلش درآمدهای رانتی نفتی است، به اصطلاح دولت زحمتی برای درآمدش نمی کشد و به بیان ساده تر قدر پول را نمی داند. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در طی چند سال گذشته از دیپلماسی فعال، با تدبیر و خرد گرا برخوردار نبودیم، گفت: به تعبیر من دیپلماسی باید رفتاری باشد مخلوطی از لبخند و اخم که البته باید لبخند آن در حداکثر و اخم آن در حداقل قرار گیرد. کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر بخواهیم اقتصادی پویا و شکوفا داشته باشیم باید اقتصاد کشورمان با اقتصاد بین الملل مخلوط باشد و در جریان داشته باشد، اگر کس معنای خود اتکایی را این بداند که درها را ببنیدم و خود تولید کنیم و خود مصرف کنیم اقتصاد پویا نخواهیم داشت.
باهنر تصریح کرد: در دیپلماسی نباید با کشورها صرفا ارتباط سیاسی داشته باشیم، سطح روابط سیاسی باید ارتباط مستقیم با اقتصاد داشته باشد و این نقطه قابل نقد در دولت فعلی است.
بی انصافی است همه مشکلات اقتصادی را گردن تحریم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود