2 دی 1400
شماره خبر: 260994

فرمانداران باید شبانه روزی کار کنند تا البرز را در ابعاد مختلف دگرگون کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: از فرمانداران انتظار دارم که شبانه روزی کار کنند و البرز را در ابعاد مختلف دگرگون کنند و با بازدید های میدانی در نقطه به نقطه شهر نظارت دقیق بر روند امور داشته باشند.
مجتبی عبدالهی در شورای تامین مسکن استان افزود: مدیران استان وضعیت تعاونی های مسکن دستگاه خود را با اهتمام ویژه ای مورد بررسی قرار دهند.وی ادامه داد: باید نهایت همراهی را داشته باشیم تا اقشار مختلف مردم مالک مسکن شوند و بار بزرگی از هزینه های اجاره بها از دوششان برداشته شود.
*دفاتر تسهیل گری در بافت های فرسوده استان راه اندازی و پویا شوند
عبداللهی گفت: ضرورت دارد دفاتر تسهیل گری در بافت های فرسوده استان راه اندازی و احیا شوند و پویاتر از سابق به فعالیت بپردازند.
*اهالی بافت های فرسوده را خانه به خانه برای ثبت نام در طرح ملی مسکن تشویق کنید
وی افزود: باید طرح های تشویقی برای احیا و بازسازی بافت های فرسوده تعریف شود که پروانه ساخت رایگان از جمله این تسهیلات می باشد.
استاندار البرز گفت: باید خانه به خانه در محله های حاشیه نشین و بافت های فرسوده برای اطلاع رسانی از طرح مسکن ملی و تشویق اهالی این مناطق به ثبت نام در این طرح اقدام شود.
مسئولان استان در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز مسامحه نکنند
وی افزود: از فرمانداران و شهرداران انتظار دارم که با جدیت در رابطه با ساماندهی وضعیت ساخت و ساز و پیشگیری از بروز تخلف در این حوزه وارد میدان شوند.عبداللهی اضافه کرد: نباید شاهد بلند مرتبه سازی بدون توجیه در مناطق مختلف بویژه روستاها باشیم چراکه این امر معضلات فراوانی را همراه خواهد داشت.
ساکنان مسکن های مهر از بی مهری رنج می برند/فرمانداران، مامور به کسب رضایتمندی مردم در مسکن های مهر هستند
وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت مسکن های مهر در استان، گفت: ساکنان این شهرک ها از ابتدا مورد بی مهری قرار گرفته اند و گاهی از کمترین خدمات نیز برخوردار نمی شوند بنابراین فرمانداران باید به ساماندهی امور و کسب رضایتمندی مردم در این مناطق بپردازند و از روند کار خود گزارش ارائه دهند.استاندار البرز افزود: ایجاد خدمات آموزشی، درمانی، امنیتی و... در شهرک ها و مساکن مهر باید دغدغه تمامی متولیان باشد.
ورودی شهرها نماد و المان در شان البرز با 5 هزار شهید داشته باشد
وی گفت: همچنین باید وضعیت نظافت شهرها بدرستی سامان بگیرد چراکه معابر، خیابان ها و... از جلوه بصری خوبی برخوردار نیستند، ورودی ها و خروجی های شهر نماد و المان خاصی ندارند و این در حالی است که البرز مزین به بیش از 5 هزار شهید و ویژگی های طبیعی و تاریخی فراوانی است.عبداللهی افزود: در ورودی شهرها برخی مشاغل مزاحم منجر به سد معبر و تجاوز به حریم خیابان هستند که باید ساماندهی شوند.
طرح ویژه نظافت و زیباسازی شهرها اجرایی شود
وی گفت: از هم اکنون باید برای ایام عید نوروز طرح ویژه نظافت و زیباسازی شهر از سوی شهرداری ها پیش بینی شود.استاندار البرز افزود: از فرمانداران انتظار دارم که شبانه روزی کار کنند و البرز را در ابعاد مختلف دگرگون کنند و با بازدید های میدانی در نقطه به نقطه شهر نظارت دقیق بر روند امور داشته باشند.
نهضت درختکاری یک ضرورت برای حفاظت از البرز است
وی گفت: راه اندازی نهضت درختکاری در استان و کاشت میلیون درخت توسط شهروندان می تواند از بسیاری حوادث پیشگیری کند.عبداللهی افزود: فرمانداران باید با هم افزایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری ها و دستگاه های متولی برای اجرای این نهضت اقدام کرده و مردم را برای همراهی تشویق کنند.وی گفت: از طرح های اجرایی در خصوص نهضت درختکاری بازدید خواهم کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود