5 شهریور 1402
شماره خبر: 291125

مطالبات مردم شهرستان اشتهارد پیگیری و رسیدگی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی / چند رسانه ای



فرماندار اشتهارد گفت: مطالبات مهم مردم اشتهارد در خصوص تامین آب شرب، مسکن، اشتغال، حفاظت از محیط زیست، برق پایدار، ارتباطات، راه های مواصلاتی، بهداشت و درمان ... به صورت ویژه در ۲ سال گذشته مد نظر قرار داشته، پیگیری و رسیدگی شده.
ابراهیم کردلو، فرماندار اشتهارد به مناسبت هفته دولت در نماز عبادی سیاسی جمعه اشتهارد در مصلی حضرت بقیه الله اعظم (ع) این شهر گفت: تعداد ۵۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان اشتهارد با اعتباری بالغ بر 4 هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری و تا پایان شهریور ماه کلنگ زنی، افتتاح و به بهره برداری می رسد.
وی افزود: در مورد مطالبه بحق مردم اشتهارد در خصوص تامین آب شرب سالم، پروژه انتقال آب به شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته شروع و خواسته دیرینه مردم در دولت سیزدهم محقق شد. کردلو ادامه داد: مباحث مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان یکی دیگر از مطالبات مردم است که اقدامات مهمی پیرامون این وعده دولت برای تامین مسکن در دستور کار قرار گرفته است. فرماندار اشتهارد تصریح کرد: اختصاص و تامین زمین ویژه احداث مساکن طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اشتهارد به صورت ویلایی و مسکن کارگری در قالب الحاق ۱۰۰۰هکتار به محدوده شهر اشتهارد، شهرک ۵۰۰ هکتاری فرد آباد و پروژه ۷۳۴ واحد مسکن کارگری انجام شد. وی عنوان کرد: شهرستان اشتهارد در بسیاری از شاخص ها در حوزه های مختلف از جمله کاهش نرخ بیکاری، اشتغال، دامداری، مرغداری، کشاورزی و ... در سطح استان رتبه های خوبی به خود اختصاص داده است با حل مشکل آب شرب، محیط زیست، بحث نهضت ملی مسکن و ... شاخص ها در حوزه های دیگر نیز بهبود خواهد یافت. کردلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: وجود شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی در حوزه اشتغال، تولید و سرمایه گذاری برای کشور، استان البرز و شهرستان اشتهارد یک نعمت است و متولیان امر مصمم به حل مشکلات زیست محیطی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد هستند و اخطار های لازم به واحد های غیر منضبط از سوی دستگاه‌های ذیربط داده شده است. فرماندار اشتهارد با اشاره به اهمیت این تصفیه خانه از لحاظ زیست محیطی اظهار کرد:این معضل با اقدامی جهادی در راستای حفاظت از محیط زیست از تاثیرات مهمی برای سلامت شهروندان برخودار است که در دستور کار مدیران ارشد شهرستان قرار دارد. وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای، منابع دولت و مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به پروژه های عمرانی شهرستان تزریق شد که نسبت به سال ماقبل (۱۴۰۰) ۲۶۲درصد رشد داشته است. فرماندار اشتهارد تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ حدود 45 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در اختیار شهرداری ها و دهیاری های شهرستان قرار گرفت تا این اعتبارات را در راستای عمران و آبادی شهر ها و روستاها هزینه کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود