29 مهر 1402
شماره خبر: 294155

سیاست ما در برخورد با تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز، برخورد از مبدأ خواهدبود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



جلسه پیشگیری و مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز به ریاست دکتر البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ و با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی، شهرداران، بخشداران و مدیران دستگاههای عضو، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
سپیدار نیوز - زری اسفندفر/فرماندارشهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه با تشکیل این جلسات، تاکید داریم از دست اندازی و تعدّی به حقوق قانونی دیگران، در تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم، گفت: تمامی ساخت و سازهایی که منجر به رأی تخریب شده، نشان از بی کفایتی، بی عُرضگی و بی لیاقتی مسئولین در گذشته بوده ولی این موضوع را در سال‌جاری تحمل نمی کنیم. دکتر البرزی افزود: متأسفانه با تخریب هایی که صورت می گیرد، فقط قانون اجرا می شود و هیج نفع وعایداتی برای نظام ندارد و ضرر و زیانش بیشتر است.
وی تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه تنها راه حل و علاج این قضیه است و اگر منبعد ساختمانی بدون مجوز ساخته شود، برخورد ما با مسئولین و مامورین متخلف خواهد بود که به عللی در حین ساخت وساز چشم پوشی کرده و یا با تبانی صورت گرفته است. فرماندارشهرستان ساوجبلاغ افزود: مطمئن باشید بخاطر ساخت وسازهای غیرمجازی که بخواهد ظرف چند ماه تکمیل گردد ، به عزل مدیر مربوطه منجر خواهد شد، چون از مدیران انتظار دارم به امور اشرافیت و تسلط داشته باشند. دکتر البرزی ادامه داد: سیاست ما پس از این، در برخورد با تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز، برخورد از مبدأ و روز اول این اقدام متخلفانه است و دستگاههای متولی در صورت مشاهده تخلف، بایستی نسبت به تخریب آن اقدام کنند و اجازه ادامه عملیات را ندهند. وی افزود: ما مدیران اجرایی اگر وظیفه خود را به موقع انجام دهیم، تشکیل بسیاری از پرونده های قضایی کم خواهد شد.دکترالبرزی همچنین خطاب به مدیران مسئول در این بخش هشدار داد: قابل توجیه نیست که پس از این بخواهد ساختمان تکمیل شده ای را تخریب کنید، چون قبل از آن باید استعفایتان را داده باشید و در این خصوص با هیچکس تعارف نداریم.وی با بیان اينکه رویکرد دولت سیزدهم، روحیه فساد ستیزی است، گفت: تا بعضی از کارکنان ما با عوامل ساخت و ساز همکاری نکنند، این اتفاقات نمی افتد، و از مدیران انتظار دارم به شدت مراقب کارمندان در این بخش باشند و زمینه ایجاد فساد را شناسایی و با آن برخورد کنند. دکتر البرزی در پایان افزود: در دولت سیزدهم فقط سالم بودن مدیر کفایت نمی‌کند، بلکه مدیران بایستی دارای روحیه فساد ستیزی باشند و بگردند تا هر کجا زمینه فساد وجود دارد با آن برخورد کرده و بسترهای فساد را از بین ببرند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود